هوش مصنوعی چه نقشی در صنعت بیمه ایفا می‌کند؟

صنعت بیمه به هوش مصنوعی نیاز دارد

هوش مصنوعی، آینده و اکنونِ صنعت بیمه است. آن دسته از بیمه‌گرانی که می‌خواهند همچنان در میدان رقابت‌های بیمه‌ای باشند باید هوش مصنوعی را در آغوش بگیرند و از ظرفیت‌های درونی آن بهره‌مند شوند.
26 آبان 1400
شناسه : 233
منبع:
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
هوش مصنوعی، آینده و اکنونِ صنعت بیمه است. آن دسته از بیمه‌گرانی که می‌خواهند همچنان در میدان رقابت‌های بیمه‌ای باشند باید هوش مصنوعی را در آغوش بگیرند و از ظرفیت‌های درونی آن بهره‌مند شوند.

هوش مصنوعی برای برهم‌زنندگی در صنایع مختلف به میدان آمده‌است. کسب‌وکارهای مختلف از جمله صنعت بیمه می‌توانند به کمک هوش مصنوعی برای خود ارزش‌آفرینی کنند. در صنعت بیمه، مهارت یافتن در زمینه هوش مصنوعی می‌تواند وجه تمایزی در این صنعت ایجاد کند.

برای اینکه در هر کسب‌وکاری از جمله بیمه بتوان از هوش مصنوعی بیشترین بهره را گرفت، باید پا را فراتر از فناوری گذاشت. در واقع باید هویت جدیدی خلق کرد که با هوش مصنوعی گره خورده و فقط در فناوری‌های نوین خلاصه نمی‌شود. مدیران عرصه بیمه باید به درک کاملی از این مسئله برسند.

 بهینه‌سازی با هوش غیر انسانی

برای بهره‌گیری از هوش مصنوعی در کسب‌وکار، باید از مزایای آن آگاه شد. براساس گزارش دیلویت، تقریبا 40 درصد از کسانی‌که هنوز از هوش مصنوعی بهره نگرفته‌اند به این خاطر است که نمی‌دانند این ابزار در کسب‌وکارشان به چه کاری می‌آید. در صنعت بیمه، می‌توان به کمک هوش مصنوعی، بستری برای بیمه هوشمند فراهم کرد. البته قدم گذاشتن در این مسیر بی‌تردید با چالش‌هایی همراه خواهد بود.

ابزارهایی برای تحلیل کاربرد هوش مصنوعی در هر صنعت وجود دارد که می‌توان از آن‌ها بهره گرفت. این ابزارها به شما نشان می‌دهند که تا چه اندازه می‌توانید به استقبال نوآوری بروید.

هوش مصنوعی ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد که بیمه‌گران می‌توانند از آن بهره بگیرند. بسیاری از اپلیکیشن‌هایی که به کمک هوش مصنوعی در صنعت بیمه ابداع شده‌اند به مشتریان در این صنعت کمک می‌کنند به صورت بهینه کارهای خود را پیش ببرند. به این ترتیب مشتریان از قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی در صنعت بیمه استقبال می‌کنند.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشت این است که هوش مصنوعی می‌تواند جرقه ابتکارات و نوآوری‌هایی موثر را در صنعت بیمه بزند. مشتریان هم می‌توانند از این ابداعات بهره بگیرند. هوش مصنوعی می‌تواند کاری کند که کسب‌وکارها قدم به دنیایی بهینه‌تر بگذارند. در واقع فرصت‌هایی را پیش روی آن‌ها می‌گذارد که در این زمینه اثربخش خواهد بود.

 کاربردهای هوش مصنوعی در بیمه

همین حالا هم هوش مصنوعی به بخشی جدایی‌ناپذیر از صنعت بیمه تبدیل شده‌است. بسیاری از امور در صنعت بیمه به کمک هوش مصنوعی انجام می‌شود. آن دسته از شرکت‌هایی که هنوز متکی بر بیمه به شکل سنتی هستند، نمی‌توانند راهی برای پیشرفت خود پیدا کنند.

بیمه‌گران می‌توانند به کمک هوش مصنوعی، داده‌های ارزشمندی به دست بیاورند که در این صنعت برایشان کاربرد دارد. برای مثال بیمه‌گرانی که در زمینه بیمه خودرو فعالیت دارند، به کمک هوش مصنوعی می‌توانند رفتارهای رانندگان را حین رانندگی بررسی کنند و به داده‌های دست پیدا کنند که بسیار ارزشمند است. براساس همان داده‌ها هم می‌توانند شرایط بیمه خود را تعیین کنند.

البته همه توان هوش مصنوعی به جمع‌آوری داده‌ها محدود نمی‌شود. گاهی هوش مصنوعی توان پیش‌بینی برخی خطرات را می‌دهد که با هوش انسانی نمی‌توان به سادگی به آن دست پیدا کرد. علاوه بر این‌ها، هوش مصنوعی به انجام بسیاری از پروسه‌ها در صنعت بیمه سرعت می‌بخشد. سرعت‌بخشی جزو کلیدی‌ترین نکات است. در عصری پر شتاب زندگی می‌کنیم و به همین خاطر سرعت‌بخشی در کسب‌وکار اهمیت ویژه‌ای دارد.

یکی دیگر از کاربردهای هوش مصنوعی در یافتن موارد بالقوه برای تقلب است. وقتی ادعاهای خلاف واقعیت و تقلب‌ها را داریم، هوش مصنوعی می‌تواند به ما کمک کند این موارد را شناسایی کنیم.

برخی شرکت‌ها هم به کمک هوش مصنوعی، رفتارهای پرخطر مشتریان خود را بررسی می‌کنند و براساس آن، تصمیم می‌گیرند که مشتریانی با رفتارهای بسیار پرخطر را نپذیرند یا نرخ‌های دیگری را برای آن‌ها در نظر بگیرند.

فعالیت‌های بسیاری هستند که انجام آن‌ها در صنعت بیمه ضرورت دارد و به کمک هوش مصنوعی می‌توان با سختی کمی، آن‌ها را انجام داد. به‌ویژه در زمینه یافتن الگوها و ایجاد قوانین براساس آن‌ها، هوش مصنوعی کمک بسیاری می‌کند.

برخی مشتریان هم مشکلاتی با عدم شفافیت دارند. یکی دیگر از مواردی که هوش مصنوعی می‌تواند در آن ایفای نقش کند، ایجاد فضای شفاف و شیشه‌ای است.

هوش مصنوعی، آینده و اکنونِ صنعت بیمه است. آن دسته از بیمه‌گرانی که می‌خواهند همچنان در میدان رقابت‌های بیمه‌ای باشند باید هوش مصنوعی را در آغوش بگیرند و از ظرفیت‌های درونی آن بهره‌مند شوند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4