با موضوعات شکل‌دهنده آینده صنعت بیمه آشنا شوید

چهره بیمه با شرکای جدید عوض شد

آینده بیمه در کنار شرکای جدید در این صنعت، هیجان‌انگیزتر است چرا که انرژی تازه‌ای به این صنعت تزریق می‌کند. این شرکای جدید هستند که به فعالان در صنعت بیمه جرات و جسارت می‌دهند تا فرصت‌های جدید را تجربه کنند.
12 آبان 1400
شناسه : 232
منبع:
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
آینده بیمه در کنار شرکای جدید در این صنعت، هیجان‌انگیزتر است چرا که انرژی تازه‌ای به این صنعت تزریق می‌کند. این شرکای جدید هستند که به فعالان در صنعت بیمه جرات و جسارت می‌دهند تا فرصت‌های جدید را تجربه کنند.

آینده صنعت بیمه در دست بازیگرانی است که کار کردن با فناوری‌های نوین را می‌دانند. بیمه‌گران برای اینکه به حاشیه رانده نشوند، باید وارد بازی شوند. کدام بازی؟ بازیِ راه یافتن به قلب مشتریان صنعت بیمه برای دست یافتن به درآمد. در این بازی همه رقبا به دنبال بهره‌گیری از فناوری‌ها هستند. بیمه‌گران هم برای اینکه در این بازی پیروز شوند، باید تا جای ممکن از فناوری‌های مدرن استفاده کنند.

بیمه‌گرانی در عرصه فعالیت‌های خود برنده خواهند بود که به بلوغ در استفاده از فناوری‌ها برسند. اما این فناوری به تنهایی نیست که به بیمه‌گران در صحنه رقابتی، برتری بدهد. مباحثی مانند محصولات، مشتریان، پروسه‌ها و شراکت هم نقشی اساسی در آینده صنعت بیمه ایفا می‌کنند.

خطراتی که جان و مال مشتریان در صنعت بیمه را تهدید می‌کند، بسیار متنوع است. بیمه‌گران باید به گونه‌ای از فناوری‌ها و تحلیل داده‌ها بهره بگیرند که به نفع مشتریان‌شان باشد. چنین قابلیت‌هایی باید در صنعت بیمه، درونی شود.

 آینده‌ای متصل به هم

یکی از مسائل مهمی که آینده صنعت بیمه را شکل می‌دهد، اتصالات در این صنعت است. براساس گزارش فوربز، مشتریان بیش از گذشته به دنبال به اشتراک‌گذاری داده‌ها هستند. البته در این زمینه هنوز در ابتدای راه هستیم. اما این پروسه آغاز شده‌است.

بیمه‌گران اغلب به دنبال رشد در بازارهای جدید هستند در حالی‌که می‌توان با ایجاد تغییرات و تحولاتی، بدون ورود به بازارهای جدید، همچنان از رشد بهره‌مند شد. غول‌های این صنعت تلاش می کنند ارتباط خود را با مشتریان تقویت کنند. این تقویت هم از طریق ایجاد اتصالات اینترنتی بهبود پیدا می‌کند.

در واقع بیمه‌گران باید از مدل‌های جدید کسب‌وکاری بهره‌مند شوند و به دنبال فرصت‌هایی باشند که به افزایش درآمد برای آن‌ها کمک خواهد کرد. این اتفاقی است که در صنعت بیمه در آینده، بیش از گذشته شاهد آن خواهیم بود. اتصال اینترنتی به رشد و درآمدزایی در آینده کمک خواهد کرد.

 رشد مالی بیمه با اینترنت

اینترنت وارد ابعاد مختلف زندگی روزمره مشتریان بیمه در سرتاسر جهان شده‌است. به همین خاطر است که این صنعت با مدل‌های مختلف کسب‌وکاری تلاش دارد اینترنت را وارد جریان دائمی خود کند. فضای بیمه مملو از فرصت‌هایی بالقوه است که می‌توان با بهره‌گیری از اینترنت، آن‌ها را بالفعل کرد.

اینترنت جهان آینده را تغییر خواهد داد و به این ترتیب صنعت بیمه هم همراه با آن تغییر خواهد کرد. ابزارهای جدیدی وارد صنعت بیمه شده که می‌تواند به تحلیل داده‌ها و ایجاد بستری برای رشد کمک کند. در واقع مدل‌های سنتی کسب‌وکار در حال تغییر هستند و به سمت مدل‌های جدید کسب‌وکاری پیش می‌رویم. این مدل‌های جدید، شیوه کار با مشتریان را هم تسهیل می‌کند.

بیمه‌گران اغلب از قابلیت‌های اینترنتی در جهت تعامل بهتر و راحت‌تر با مشتریان خود بهره می‌گیرند. آن‌ها به نوعی تلاش دارند خطرات را برای مشتریان خود شناسایی و پیش‌بینی کنند. چنین مواردی می‌تواند به رشد مالی در صنعت بیمه کمک کند.

 درآمدزایی با شراکت

بسیاری از بیمه‌گران برای رشد، به صورت شراکتی، کالاها و محصولات خود را وارد بازارهای جدید می‌کنند. این اقدامی است که در آینده بیمه‌گران زیادی را به خود جلب خواهد کرد. آن‌ها برای تنوع‌بخشی به کسب‌وکار خود، به شراکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جدیدی روی خواهند آورد.

اینشورتک یا فناوری بیمه، دقیقا در همین راستا شکل گرفته‌است. آن‌ها به صنعت بیمه اضافه شده‌اند تا ارزش این صنعت را ارتقا بدهند. فناوری به کمک شرکای جدید به کمک صنعت بیمه آمده‌است تا فضایی رقابتی و درآمدزا داشته باشد. مشتریان هم از چنین فضایی بدون تردید استقبال می‌کنند.

آینده بیمه در کنار شرکای جدید در این صنعت، هیجان‌انگیزتر است چرا که انرژی تازه‌ای به این صنعت تزریق می‌کند. این شرکای جدید هستند که به فعالان در صنعت بیمه جرات و جسارت می‌دهند تا فرصت‌های جدید را تجربه کنند. 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4