هوش مصنوعیِ صوتی در خدمت بیمه سلامت

سرفه کنید تا هایف بیماری‌تان را تشخیص دهد

سازندگان اپلیکیشن هایف (Hyfe) در اقدامی نوآورانه با بهره‌گیری از هوش مصنوعی صوتی توانسته‌اند خدماتی جدید و انقلابی در زمینه بیماری‌های تنفسی از جمله بیماری کرونا ارائه کنند.
15 آبان 1400
شناسه : 216
منبع:
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
سازندگان اپلیکیشن هایف (Hyfe) در اقدامی نوآورانه با بهره‌گیری از هوش مصنوعی صوتی توانسته‌اند خدماتی جدید و انقلابی در زمینه بیماری‌های تنفسی از جمله بیماری کرونا ارائه کنند.

هوش مصنوعی به شکل‌های مختلف به بشر خدمت می‌کند. یکی از شکل‌های خدمت هوش مصنوعی از طریق صداست. سازندگان اپلیکیشن هایف (Hyfe) در اقدامی نوآورانه با بهره‌گیری از هوش مصنوعی صوتی توانسته‌اند خدماتی جدید و انقلابی در زمینه بیماری‌های تنفسی از جمله بیماری کرونا ارائه کنند.

اپلیکیشن هایف، ابزاری دیجیتالی است که روی گوشی‌های همراه هوشمند نصب می‌شود. این برنامه دیجیتالی به هوش مصنوعی صوتی مجهز است و می‌تواند از طریق سرفه، بیماری تنفسی را تشخیص دهد.

تیمی ۸۰۰ نفره متشکل از دانشمندان بین‌المللی در اسپانیا با مشارکت دانشگاه ناوارا توانستند اپلیکیشنی را راه‌اندازی کنند که می‌تواند در تشخیص بیماری‌های تنفسی به‌ویژه کرونا نقشی موثر ایفا کند.

فناوری هوش مصنوعی توانایی تشخیص از طریق سرفه به کمک گوشی‌های همراه را به کاربران اپلیکیشن هایف می‌دهد.

لولیا سیرکو، کارآفرینی است که اصلی‌ترین سرمایه‌گذاری را روی این اپلیکیشن انجام داده‌است. او تمایل زیاد به مقوله فناوری‌های حوزه سلامت دارد و به همین خاطر تصمیم گرفته هایف را راه‌اندازی کند.

این کارآفرین می‌گوید هدف اصلی از راه‌اندازی این اپلیکیشن، کمک به ریشه‌کنی همه‌گیری است. در واقع هر قدمی که در زمینه زیرساخت‌های مربوط به سلامت برداشته شود می‌تواند به از میان رفتن بیماری کرونا هم کمک کند.

راه‌اندازی اپلیکیشن هایف بی‌تردید در زمینه بیمه سلامت هم اثراتی به همراه خواهد داشت. کمک‌های این اپلیکیشن در زمینه تشخیص بیماری به بیمه‌گران هم در حوزه سلامت کمک خواهد کرد.

فناوری‌های تحلیلی و هوش مصنوعی صوتیِ اپلیکیشن هایف هنوز در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد و می‌تواند در آینده، انقلابی بزرگ در زمینه تشخیص بیماری‌های تنفسی ایجاد کند.

هنوز این اپلیکیشن نواقصی دارد که انتظار می‌رود به کمک یادگیری ماشینی این نواقص برطرف شوند و به مرور بتوان به کمک آن، سطح و وضعیت بیماری را از طریق سرفه بیماری تشخیص داد.

نوآوری اپلیکیشن یکی از نوآوری‌های انقلابی در حوزه هوش مصنوعی به شمار می‌آید.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4