متد «دواپس» چه کمکی به صنعت بیمه خواهد کرد؟

چند گام به جلو با مدل «دواپس»

دواپس قرار است با ترکیب تیم‌های توسعه و عملیات به افزایش سرعت و بهره‌وری و همچنین بهبود کیفیت خدمات در کسب‌وکارهای مختلف از جمله بیمه کمک کند. این متد جدید باید جای سیستم‌های موروثی را بگیرد.
04 آبان 1400
شناسه : 196
منبع:
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
دواپس قرار است با ترکیب تیم‌های توسعه و عملیات به افزایش سرعت و بهره‌وری و همچنین بهبود کیفیت خدمات در کسب‌وکارهای مختلف از جمله بیمه کمک کند. این متد جدید باید جای سیستم‌های موروثی را بگیرد.

سیستم‌های موروثی جای خود را به سیستم‌های جدید و امروزی می‌دهند و مواردی مانند دواپس (DevOps) به بخشی از صنایع مختلف از جمله صنعت بیمه تبدیل می‌شوند. این روزها بهره‌گیری از دواپس در صنعت بیمه به اندازه بهره‌گیری از اینشورتک‌ها اهمیت پیدا کرده‌است. اما دواپس به چه معناست و چه لطفی در حق صنعت بیمه خواهد کرد؟

شرکت‌های بیمه برای پیشرفت و توسعه راهی ندارند جز اینکه رویکردهای جدید را دنبال کنند. یکی از این رویکردهای جدید، دواپس است. دواپس برای صنعت بیمه، پایه و اساس رویکردهای مدرن و نوین خواهد بود. رسانه اینشورتک مقوله دواپس، اهمیت و ضرورت بهره‌گیری از آن و موارد استفاده‌اش را زیر ذره‌بین برده‌است.

دواپس یعنی چه؟

دواپس در حقیقت ترکیب دو واژه توسعه (Development) و عملیات (Operations) است. هرگاه رویکرد، فرهنگ، اجرا و ابزار همگی با هم به گونه‌ای ترکیب شوند که توانایی سازمان برای افزایش سرعت در خدمت‌رسانی را بالا ببرند، دواپس مورد استفاده قرار گرفته‌است. پس دواپس به سازمان‌ها کمک می‌کند از سیستم‌های سنتی خود رها شوند و زیرساخت‌ها را به گونه‌ای توسعه دهند که فرایندها همگی با سرعت بیشتری پیش بروند. واضح است که سرعت نقشی کلیدی در میزان رقابت‌پذیری سازمان یا شرکت در بازار خواهد داشت.

در مدل دواپس، تیم‌های توسعه و عملیات مجزا از یکدیگر نیستند. بلکه معمولا با هم ترکیب می‌شوند. یعنی مجموعه‌ای از مهندس‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند و سیستم را به کمک مهارت‌های مختلف خود توسعه می‌بخشند. تیم‌ها در کنار یکدیگر تلاش می‌کنند با ترفندهای مختلف امنیت و سرعت را در سیستم افزایش دهند.

مزایای دواپس

بهره‌گیری از مدل دواپس مزیت‌های بسیاری را به همراه دارد. ظرفیت‌های درونی این مدل، در بخش‌های مختلف به شرکت‌ها کمک می‌کند تا عملکرد خود را بهبود ببخشند. این مزایا می‌توانند بازار را متحول کنند.

سرعت

مهم‌ترین مزیتی که یک شرکت می‌تواند برای مشتریان خود داشته باشد این است که در سریع‌ترین زمان ممکن، خدمات را به مشتریان ارائه کند. مدل دواپس به تیم‌های مختلف در بخش توسعه و عملیات این امکان را می‌دهد که به سرعت به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کنند. این مسئله در صنعت بیمه اهمیت زیادی دارد و می‌تواند به افزایش سطح رضایتمندی در مشتریان کمک کند.

تحویل فوری

تحویل زودهنگام محصولات و خدمات به مشتری جزو دیگر مسائل کلیدی در شرکت‌ها است. مدل دواپس به شرکت‌ها کمک می‌کند از این مزیت رقابتی برخوردار شوند به صورت فوری و آنی، محصولات را در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

قابل اطمینان

مدل دواپس این امکان را می‌دهد که از کیفیت زیرساخت‌ها اطمینان حاصل کنید. به این ترتیب زیرساخت‌ها و سیستم‌هایی را در شرکت در اختیار دارید که با تحولات روز همراه شده‌اند و می‌توانند تجربه‌ای مطلوب هم برای کارکنان و هم برای مشتریان به وجود آورند.

بهبود همکاری

تیم‌ها برای اینکه بیشترین بهره‌وری را در شرکت داشته باشند باید بتوانند به خوبی با یکدیگر همکاری کنند. مدل دواپس باعث می‌شود تیم‌های مختلف به شکلی موثر و کارآمد با یکدیگر تعامل داشته باشند و وضعیت را در شرکت بهبود ببخشند. افزایش همکاری به کاهش ناکارآمدی و صرفه‌جویی در زمان هم کمک خواهد کرد.

امنیت

یکی دیگر از مزایای مهم در مدل دواپس افزایش امنیت است. در بسیاری از مدل‌های امروزی به ناچار و دست‌کم برای مدتی باید امنیت را قربانی کرد. اما در مدل داواپس، امنیت در کانون ماجرا قرار خواهد داشت. کدهایی که در این مدل در نظر گرفته می‌شود به افزایش امنیت هم کمک خواهد کرد.

حرکت رو به جلو با دواپس

سازمان‌ها و شرکت‌هایی که نوآوری را در دستور کار خود قرار داده‌اند بی‌تردید به دواپس روی خوش نشان می‌دهند. اینشورتک‌ها حکم برهم‌زنندگانی را دارند که صنعت بیمه را متحول خواهند کرد. اما فقط فناوری بیمه‌ای کافی نیست. فرهنگ هم در شرکت باید تغییر و به فرهنگ نوآورانه گرایش پیدا کند. متد دواپس به شرکت‌های بیمه‌ای این امکان را می‌دهد که به سمت جلو حرکت کنند و فرایندهای مختلف را بهبود ببخشند.

یکی از فرایندهایی که در شرکت‌های بیمه‌ای اهمیت زیادی دارد، فرایند رسیدگی به مطالبات پرداخت خسارت است. دواپس با نوآوری‌هایی که برای شرکت به ارمغان می‌آورد در این زمینه موثر خواهد بود و فرایند رسیدگی به مطالبات را بهبود می‌بخشد.

خدمت‌رسانی با مشتری، بهبود تعاملب با او و افزایش میزان نوآوری در کسب‌وکار جزو موارد کلیدی در دنیای بیمه امروز به شمار می‌آید. ابزارهایی مانند دواپس می‌توانند به بیمه‌گران کمک کنند فرایند نوسازی را سرعت ببخشند و صنعت بیمه را از صنعتی دمده به صنعتی مدرن برای نسل جدید تبدیل کنند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4