اپلیکیشن شرکت ولوو به کمک رانندگان ماشین‌های برقی می‌آید

دستیار تلماتیکیِ ولوو در خدمت خودروهای تمام‌برقی

شرکت خودروسازی ولوو اپلیکیشنی طراحی کرده که اطلاعاتی ویژه در اختیار رانندگان خودروهای تمام‌برقی قرار می‌دهد. این اطلاعات هم روی رفتار راننده و هم روی وضعیت بیمه خودرو اثرگذار خواهد بود.
01 آبان 1400
شناسه : 180
منبع:
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شرکت خودروسازی ولوو اپلیکیشنی طراحی کرده که اطلاعاتی ویژه در اختیار رانندگان خودروهای تمام‌برقی قرار می‌دهد. این اطلاعات هم روی رفتار راننده و هم روی وضعیت بیمه خودرو اثرگذار خواهد بود.

 

ولوو یک شرکت خودروسازی سوئدی است که تقریبا همه نامش را شنیده‌اند و آن را می‌شناسند. این شرکت به تازگی اپلیکیشنی را روانه بازار کرده که قرار است به کمک رانندگان خودروهای تمام‌برقی بیاید.

شرکت ولوو خودروهای تمام‌برقی تولید می‌کند و حالا دستیاری را برای رانندگان این خودروها معرفی کرده که قرار است به نوعی سیستم دریافت اطلاعات هم باشد.

اپلیکیشنی که شرکت ولوو معرفی کرده رنج اسیستنت (Range Assisstant) نام دارد و به راننده کمک می‌کند خودروی خود را در بخش‌های مختلف رصد و مدیریت کند.

برای مثال این اپلیکیشن به صورت هوشمند مصرف سوخت برقی راننده را بررسی می‌کند و اطلاعاتی در مورد نحوه مصرف و نوسانات آن در اختیار او قرار می‌دهد.

اپلیکیشن شرکت ولوو همچنین به راننده نشان می‌دهد که او چگونه رانندگی کرده و به این ترتیب اطلاعات مفیدی را در مورد نحوه و رفتار رانندگی‌اش در اختیارش قرار می‌دهد تا راننده بتواند مشکلات و نواقص را برطرف کند. در واقع به راننده کمک می‌کند در مسیر رانندگی به صورت بهینه قدم بردارد.

یکی دیگر از مزایای این اپلیکیشن این است که در سفرهای درازمدت وضعیت مصرف انرژی را برای راننده مشخص می‌کند و به این ترتیب راننده با کمبود برق برای به حرکت درآوردن خودرو مواجه نخواهد شد.

این اپلیکیشن به تازگی وارد بازار شده و می‌تواند به نقطه‌ای برای الهام گرفتن دیگر شرکت‌های خودروسازی هم تبدیل شود. در واقع با این ابزار رانندگان به نوعی تمامی رفتارهای رانندگی خود را رصد خواهند کرد و به همین خاطر می‌توانند وضعیت رانندگی خود را بهبود ببخشند.

شرکت ولوو اپلیکیشن را به گونه‌ای طراحی کرده که در ماشین‌های برقی و هوشمند تعبیه می‌شود و راننده می‌تواند به اطلاعات آن دسترسی پیدا کند. واضح است که این اطلاعات تلماتیکی به شرکت‌های بیمه هم در زمینه بیمه خودرو کمک خواهند کرد.

خدمات تلماتیکی و اطلاعاتی که از این طریق به دست می‌آید هم به کاهش خطرات رانندگی کمک می‌کند و هم جلوی خسارت دیدن را تا حدود زیادی می‌گیرد.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4