فضای ابری چه کاربردی برای بیمه‌گران دارد؟

ارزش فضای ابری برای کسب‌وکارهای بیمه‌ای

ایجاد فضای چابک یکی دیگر از مزایای فضای ابری است. مشتریان مدام تقاضاهای جدیدی دارند و صنعت هم باید خودش را با این تقاضاهای جدید مطابقت دهد. فضای ابری کمک می‌کند محیطی چابک برای ارائه خدمات به مشتریان ایجاد شود و در نتیجه می‌تواند به رضایت مشتری و حفظ او در کسب‌وکار هم ختم شود.
27 مهر 1400
شناسه : 174
منبع:
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
ایجاد فضای چابک یکی دیگر از مزایای فضای ابری است. مشتریان مدام تقاضاهای جدیدی دارند و صنعت هم باید خودش را با این تقاضاهای جدید مطابقت دهد. فضای ابری کمک می‌کند محیطی چابک برای ارائه خدمات به مشتریان ایجاد شود و در نتیجه می‌تواند به رضایت مشتری و حفظ او در کسب‌وکار هم ختم شود.

صنعت بیمه به تحولاتی اساسی نیاز دارد و فضای ابری می‌تواند بخشی از این تحولات را وارد دنیای بیمه کند. بیمه‌گران هم با بررسی ابعاد مختلف کسب‌وکار خود می‌توانند به بهترین استراتژی برای بهره‌گیری از فضای ابری دست پیدا کنند. اما فضای ابری دقیقا به چه معناست؟

فضای ابری می‌تواند تمامی پردازش‌های کسب‌وکارها، نرم‌افزارها، داده‌ها و اطلاعات و نظایر این‌ها را به سرانجام برساند. در واقع شبکه‌ای به عنوان منبع بین‌المللی ساخته می‌شود که در آن همه این موارد ذخیره و انجام خواهد شد. به نوعی می‌توان گفت تمامی خدمات اینترنت اشیا از طریق فضای ابری به سادگی قابل دسترسی هستند.

اصولا فضای ابری را به سه دسته تقسیم می‌کنند. دسته اول فضای ابری خصوصی است که در آن زیرساخت‌های ابری تنها برای یک سازمان به طور مشخص پی‌ریزی می‌شود. دسته دوم فضای ابری عمومی یا دولتی است که در آن زیرساخت‌ها به صورت عمومی در اختیار صنایع قرار می‌گیرد. دسته سوم هم فضای ابری هیبرید است که در آن زیرساخت‌ها زیرساخت‌ها برای دو فضا یا چند فضای ترکیبی فراهم می‌شود. در مورد سوم، براساس کاربرد، فضای ابری مهیا خواهد شد.

مزایای فضای ابری برای بیمه‌گران

یکی از بزرگ‌ترین مزایای فضای ابری برای صنعت بیمه، کاهش هزینه است. بیمه‌گران هم مانند سایر صنایع برای کاهش هزینه‌ها تحت فشار قرار دارند. فضای ابری می‌تواند به آن‌ها کمک هزینه‌ها را در بخش اجرایی و حتی سرمایه‌گذاری کاهش دهند. بسیاری از فعالیت‌های اینترنت‌محوری که در شرکت‌ها انجام می‌شوند از طریق فضای ابری هم قابل انجام است با این تفاوت که هزینه‌های آن کاهش پیدا می‌کند.

ایجاد فضای چابک یکی دیگر از مزایای فضای ابری است. مشتریان مدام تقاضاهای جدیدی دارند و صنعت هم باید خودش را با این تقاضاهای جدید مطابقت دهد. فضای ابری کمک می‌کند محیطی چابک برای ارائه خدمات به مشتریان ایجاد شود و در نتیجه می‌تواند به رضایت مشتری و حفظ او در کسب‌وکار هم ختم شود.

دسترسی به کانال‌ها و بازارهای جدید از طریق فضای ابری با سرعت بیشتری انجام می‌شود. به‌علاوه فضای ابری، فضایی پویاتر است. به همین خاطر است که ادعا می‌شود با فضای ابری، محیط کاری به محیطی چابک‌تر تبدیل خواهد شد.

در حال حاضر فضای ابری در سطحی محدود در صنعت بیمه استفاده می‌شود. اما قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فضای ابری به قدری بالاست که تمام فعالان صنعت بیمه می‌توانند از آن بهره بگیرند. بیمه‌گران می‌توانند از طریق فضای ابری، خدمات بهتری را در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

تجزیه و تحلیل یکی از بخش‌های مهم کسب‌وکارهای بیمه‌ای را تشکیل می‌دهد. فضای ابری این امکان را می‌دهد که فرایندهای تحلیلی به شکلی موثرتر در صنعت بیمه انجام شوند. این تحلیل‌ها برای تعاملات در صنعت بیمه نقشی حیاتی دارند. در واقع بهبود سیستم تجزیه و تحلیل در نهایت به بهبود ارائه خدمات بیمه‌ای کمک خواهد کرد.

استارتاپ‌ها هم جزو بخش‌هایی هستند که تلاش دارند وارد صنعت بیمه شوند. فضای ابری هزینه را برای ورود این تازه‌کاران کاهش می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند بهتر در مسیر قرار بگیرند.

از جمله مهم‌ترین اتفاقاتی که با بهره‌گیری از فضای ابری در صنعت بیمه ایجاد می‌شود این است که به بهبود همکاری‌ها کمک خواهد کرد. در واقع شرکت‌ها می‌توانند به شکلی موثر همکاران خود را در این صنعت پیدا کنند و از آن‌ها کمک بگیرند.

به صورت کلی می‌توان گفت فضای ابری در مراحل و بخش‌های مختلف صنعت بیمه اثربخش است. برای مثال به کمک فضای ابری می‌توان محصولات جدیدی را توسعه داد و هزینه‌ها را به حداقل رساند. همچنین می‌توان زیرساخت‌ها را بهبود بخشید. به همین خاطر است که مدیران شرکت‌های بیمه باید در درازمدت شرایطی را برای کسب‌وکار خود فراهم آورند که فضای ابری در آن قابل استفاده باشد. 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4