با استارتاپ بیمه‌ای فلادفلش آشنا شوید

نوآوری فلادفلش برای مقابله با سیل

فلادفلش (FloodFlash) یکی از مطرح‌ترین استارتاپ‌های بیمه‌ای در جهان است که از بیمه پارامتریک بهره می‌گیرد. این شرکت به کاهش هزینه‌های بیمه مربوط به سیل کمک می‌کند.
29 مهر 1400
شناسه : 172
منبع:
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
فلادفلش (FloodFlash) یکی از مطرح‌ترین استارتاپ‌های بیمه‌ای در جهان است که از بیمه پارامتریک بهره می‌گیرد. این شرکت به کاهش هزینه‌های بیمه مربوط به سیل کمک می‌کند.

سال ۲۰۱۲ بود که طوفان سندی در نیویورک خسارت‌های بسیاری را به بار آورد. بسیاری از افراد در آن زمان دچار بحران و خسارت شدند. اکثر آن‌ها نمی‌توانستند پس از سیل، راهی برای پوشش خسارت‌های خود پیدا کنند. اینجا بود که استارتاپ بیمه‌ای فلادفلش (Floodflash) وارد میدان شد. این شرکت بیمه‌ای تلاش کرد خسارت‌دیدگان بتوانند شکل جدیدی از بیمه را تجربه کنند. اما این شکل جدید چگونه است؟

بیمه‌ای که استارتاپ فلادفلش به آن رسید، بیمه پارامتریک است. طبق این شکل از بیمه‌نامه، نیازی به بازدید از محل و نظایر آن‌ها نیست و به محض آگاهی از خسارت، فرایند پرداخت صورت خواهد گرفت.

بیمه پارامتریک که شرکت فلادفلش از آن بهره گرفت نسبت به بیمه سنتی وضعیتی بهتر برای مشتریان ایجاد می‌کند. در واقع این شکل از بیمه می‌تواند هزینه‌ها را برای مشتری و همچنین شرکت بیمه‌ای کاهش دهد.

در بیمه سنتی از آن‌جا که بخشی از هزینه صرف تیم‌های بررسی پرداخت خسارت و موانع قانونی و نظایر این‌ها می‌شود، هزینه افزایش پیدا خواهد کرد. اما در بیمه پارامتریک این اتفاق رخ نمی‌دهد.

شرکت فلادفلش ابزارهایی را تولید و اختراع کرده که به نوعی حس‌گر در برابر سیل محسوب می‌شوند. این حس‌گرها می‌توانند عمق و میزان خسارت سیل را بررسی کنند. به این ترتیب با همین حس‌گرهای ساده، میزان خسارت تشخیص داده می‌شود و شرکت بیمه‌ای هم خیلی سریع نسبت به پرداخت خسارت اقدام می‌کند.

نکته مهم دیگر در مورد فلادفلش این است که این ابزارها می‌تواند به شرکت‌های بیمه کمک کند حق بیمه منصفانه‌تر و مناسب‌تری را برای خسارت سیل برای مشتری خود در نظر بگیرند. به این ترتیب نسبت به بیمه‌های سنتی، احتمال اینکه دو طرف دچار زیاد و آسیب شوند، بسیار کمتر است.

حس‌گرهایی که فلادفلش تولید می‌کند در ملک شخصی کسی که می‌خواهد بیمه شود، نصف خواهند شد. این حس‌گر در مورد سیل‌هایی که رخ می‌دهد به شرکت بیمه گزارش می‌دهد. سپس شرکت بیمه وضعیت را بررسی و گزارش را تایید می‌کند. در نهایت فلادفلش فرایند پرداخت خسارت را برای بیمه‌گزار انجام می‌دهد. نکته اینجاست که ابزار تولیدی فلادفلش نقشی حیاتی در این زمینه دارد. در واقع تنها با این وسیله می‌توان وقوع سیل را تشخیص داد.

وسیله‌ای که فلادفلش تولید کرده دقت بالایی برای بررسی میزان خسارت دارد. به‌علاوه باتری‌هایی در آن به کار رفته که بسته به شرایط حدود ۷ تا ۱۲ سال عمر خواهد کرد. این وسیله به اینترنت متصل است و می‌تواند خیلی زود داده‌های مربوط به سیل را به شرکت بیمه ارسال کند. نصب این وسیله بسیار ساده است و جلوی هزینه‌های اضافی را خواهد گرفت.

فلادفلش به کمک متخصصان و کارشناسانی که در اختیار دارد توانسته تحولی بزرگ در زمینه بیمه سیل برای شرکت‌های بیمه فراهم آورد. به این ترتیب هم هزینه‌ها کاهش پیدا کرده و هم کیفیت محصولات افزایش یافته‌است.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4