آیا ورزشکاران از پوشش‌های بیمه‌ای مناسبی برخوردارند؟

نیاز جامعه ورزشی به حمایت شرکت‌های بیمه

در ایران هنوز تعریف خاص و مشخصی از بیمه ورزشکاران وجود ندارد. بسیاری از ورزشکاران تنها از طریق بیمه مسئولیتِ دارندگان و گردانندگان اماکن ورزشی بیمه هستند.
26 مهر 1400
شناسه : 169
منبع:
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در ایران هنوز تعریف خاص و مشخصی از بیمه ورزشکاران وجود ندارد. بسیاری از ورزشکاران تنها از طریق بیمه مسئولیتِ دارندگان و گردانندگان اماکن ورزشی بیمه هستند.

 ورزشکاران همیشه در معرض آسیب‌های جسمی قرار دارند. هر آسیب به بدن آن‌ها می‌تواند به قیمت از دست رفتن زندگی حرفه‌ای‌شان تمام شود. برای ورزشکاران حرفه‌ای، ورزش کردن به نوعی محل کسب درآمد است. اما فوتبالیستی که پایش آسیب ببیند چه سرنوشتی خواهد داشت؟ نکته اینجاست که انجام فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی باعث می‌شود که ورزشکاران بیشتر در معرض آسیب‌های بدنی باشند. به همین خاطر است که بیمه می‌تواند نقشی کلیدی در زندگی آن‌ها داشته باشد.

بار مالی آسیب‌های جسمی برای ورزشکاران بسیار سنگین است، به همین دلیل بیمه برای آن‌ها اهمیتی ویژه دارد. پوشش هزینه آسیب‌دیدگی از جمله مهم‌ترین مواردی است که نشان می‌دهد ورزشکاران به بیمه نیاز دارند. اغلب ورزشکاران دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه پا، باز، سر و شانه می‌شوند. واضح است که بیمه در این شرایط می‌تواند به آن‌ها کمک کند.

در برخی از کشورها ورزشکاران به صورت ویژه از خدمات بیمه‌ای برخوردارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد اغلب ورزشکاران آسیب‌دیده‌ای که از بیمه برخوردار بوده‌اند، در نهایت از کیفیت خدماتی که دریافت کرده‌اند نسبتا راضی بوده‌اند. به این ترتیب بیمه می‌تواند تا حدودی از شدت بحران بکاهد و آن‌ها را به سطحی از رضایت در صورت بروز مشکل برساند.

در ایران هنوز تعریف خاص و مشخصی از بیمه ورزشکاران وجود ندارد. بسیاری از ورزشکاران تنها از طریق بیمه مسئولیتِ دارندگان و گردانندگان اماکن ورزشی بیمه هستند. ورزشکاران اصولا نمی‌توانند بدون داشتن بیمه در یک مکان ورزشی حاضر شوند به همین خاطر از چنین بیمه‌هایی برخوردار هستند. اما نکته اینجاست که چیزی به اسم بیمه خاص ورزشکاران برایشان وجود ندارد. اغلب آن‌ها تحت پوشش بیمه عمر و حادثه قرار دارند.

به تازگی، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفته حمایت و بیمه ورزشکاران و استادکاران هنرمند جزو اولویت‌های دولت برای پیگیری قرار گرفته و تلاش می‌شود همه ورزشکاران از طریق بیمه حمایت شوند.

واقعیت این است که ورزشکاران حرفه‌ای به پوشش‌های بیمه‌ای خاص خودشان نیاز دارند تا از این طریق، با خیالی آسوده بتوانند در مسیر حرفه‌ای خود گام بردارند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4