دانشجویان زیر چتر بیمه قرار می‌گیرند

ماجرای بیمه دانشجویان چیست؟

خبرها حاکی از تعیین پوشش بیمه‌ای برای دانشجویان است. اما گویا این بیمه فقط به قشر خاصی از دانشجویان تعلق می‌گیرد. ماجرای این بیمه چیست؟
23 مهر 1400
شناسه : 163
منبع:
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
خبرها حاکی از تعیین پوشش بیمه‌ای برای دانشجویان است.  اما گویا این بیمه فقط به قشر خاصی از دانشجویان تعلق می‌گیرد. ماجرای این بیمه چیست؟

اردیبهشت سال جاری بود که خبر آمد دانشجویان می‌توانند با ارائه کارت دانشجویی و از طریق مراجعه به شعب یا سامانه خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی با ارائه درخواست و احراز شرایط مقرر نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه خود اقدام کنند.

حسین امیری گنجه، مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران در مورد حق بیمه این‌طور اعلام کرده بود: «پرداخت حق بیمه به سه شکل امکان‌پذیر است. نرخ ۱۲ درصد شامل خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی است. نرخ ۱۴ درصد شامل خدمات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی است و نرخ ۱۸ درصد هم خدمات بازنشستگی، فوت قبل و بعد از بازنشستگی و از کارافتادگی را شامل می‌شود.

حالا چابک‌آنلاین خبر داده که دانشجویان قرار است بیمه شوند به شرطی که در دوره‌های خاص کارورزی دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کنند. محمدحسین کریمیان، معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفته دانشجویان می‌توانند در طرح کارورزی شرکت کنند و از این طریق، صنایع هم قبول کرده‌اند که براساس قانون کار، دانشجویان را بیمه کنند.

دوره کارورزی یا کوآپ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شوند و دانشجویان از این طریق تلاش می‌کنند مهارت‌های خود را در رشته تحصیلی خودشان افزایش دهند. در واقع آن‌ها می‌توانند حین تحصیل، در صنعت مرتبط با رشته خودشان مشغول به کار شوند و از این طریق هم بیمه می‌شوند و هم حقوق دریافت می‌کنند اما این موارد جزو سنوات دانشجو به شمار نمی‌آید.

به گزارش ایرنا، سازمان تامین جتماعی بزرگ‌ترین صندوق بازنشستگی در کشور است که بیش از ۵۰ درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی از جمله درمان قرار داده‌است.

براساس آخرین آمار، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از ۴ میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت و کوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند. با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌آیند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4