تجربه یک اینشورتک در استفاده از ایجنت‌های هوش مصنوعی برای بهبود تجربه مشتری و کارایی عملیاتی

08 آذر 1404
شناسه : 1087
منبع:

یک اینشورتک پیشرو با نام «چارلز تیلور»، ایجنت‌های هوش مصنوعی را به‌عنوان بخشی از استراتژی خود برای بهبود تجربه مشتری و ارتقای کارایی عملیاتی معرفی کرده است. این ابتکار با بهره‌گیری از جدیدترین پیشرفت‌ها در عرصه هوش مصنوعی انجام می‌شود.

ایجنت‌های هوش مصنوعی با هوش مصنوعی مولد تفاوت دارند؛ چرا که به‌طور خودکار عمل می‌کنند و اقدامات واقعی انجام می‌دهند: مانند اولویت‌بندی ادعاهای خسارت یا پیش‌اعتبارسنجی مدارک، بدون نیاز به ورودی انسانی. در حالی که هوش مصنوعی مولد عمدتاً بر تولید محتوا متمرکز است، ایجنت‌های هوش مصنوعی وظایف هدفمند را به‌صورت بلادرنگ اجرا می‌کنند و همین ویژگی، آنها را برای فرآیندهای بیمه‌ای نظیر رسیدگی به ادعاهای خسارت، ارزیابی ریسک، پذیرش ریسک و مدیریت بیمه‌نامه‌ها بسیار مناسب می‌سازد.

این ایجنت‌های هوش مصنوعی اکنون به بخش قدرتمندی از پلتفرم SaaS این شرکت، به نام InHub تبدیل شده‌اند. InHub یک لایه میانه مبتنی بر API است که سیستم‌های قدیمی را با فناوری‌های مدرن ارتباط می‌دهد و فرآیند دیجیتالی‌سازی را از طریق ادغام‌های ساده و پیاده‌سازی ماژولار ممکن می‌سازد.

با استفاده از این پلتفرم، شرکت‌های بیمه می‌توانند به‌سرعت مجموعه‌ای از ایجنت‌های هوش مصنوعی را که برای انجام وظایف بیمه‌ای با سرعت و دقت بهینه‌شده‌اند، یکپارچه کنند. این ایجنت‌ها در چندین کانال دیجیتال، از جمله پورتال‌ها، ایمیل، چت، تماس صوتی و واتساپ، فعالیت می‌کنند و به مشتریان این امکان را می‌دهند که در هر زمان و مکان، با سطح بالایی از شخصی‌سازی، با بیمه‌گران تعامل داشته باشند.

ایجنت‌های هوش مصنوعی تجربه مشتری را از طریق ساده‌سازی فرآیندها، بهبود پاسخ‌دهی و تسهیل تصمیم‌گیری‌های آنی ارتقا می‌دهند. همچنین، فرآیندهای اصلی بیمه‌ای مانند گزارش خسارت (FNOL)، ارائه و تایید قیمت، مدیریت مستندات و دیگر جریان‌های کاری تسریع می‌شود. دقت عملیات نیز از طریق تحلیل داده‌های پویا بهبود می‌یابد و بیمه‌گران با خودکارسازی تعاملات از طریق ایجنت‌های هوش مصنوعیِ همیشه فعال، کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی هزینه‌های عملیاتی را تجربه می‌کنند.

آرجون رامداس، مدیرعامل اینشورتک چارلزتیلور، در این‌باره می‌گوید: «ایجنت‌های هوش مصنوعی ما به‌طور آنی به پرسش‌های مربوط به قیمت‌ها، بیمه‌نامه‌ها و خسارت‌ها پاسخ می‌دهند. این یک سرویس ۲۴ ساعته و چندکاناله است که راهنمایی شخصی‌شده، زمان‌های انتظار کوتاه و جریان‌های داده یکپارچه را فراهم می‌آورد. با تمرکز بر کانال‌های دیجیتال نظیر واتساپ، این ایجنت‌ها نیازهای مشتریان امروزی، همچون در دسترس بودن و امکان خودخدمتی را برآورده می‌کنند، در حالی که هزینه‌های توزیع و خدمات را کاهش می‌دهند.»

ایجنت‌های هوش مصنوعی، قابلیت‌ها و کارایی‌های پلتفرم شرکت را تقویت می‌کنند؛ پلتفرمی که برای یکپارچه‌سازی فناوری‌های موجود و نوظهور در یک اکوسیستم بیمه‌ای یکپارچه و مقیاس‌پذیر طراحی شده است. با تکامل هوش مصنوعی از طریق یادگیری از تجربه‌های واقعی و بازخورد، مدل‌های ایجنت به تدریج قادر خواهند بود تا جریان‌های کاری پیچیده‌تری در صنعت بیمه را مدیریت کنند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4