کیوان عباسی، مدیر فناوری اطاعات بیمه کارآفرین:

شرکت‌های بیمه ای بدون بلاکچین و شراکت در محصول موفق نخواهند شد

11 مرداد 1404
شناسه : 1057
منبع:

به گزارش اینشورتک به نقل از چابک آنلاین، کـِیوان عباسی، مدیر فناوری اطلاعات شرکت بیمه کارآفرین، با اشاره به روندهای جدید صنعت بیمه، بر ضرورت گذار از رویکرد سنتی و حرکت به سمت محصولات مشترک و همکاری‌های بین‌بخشی تأکید کرد.

عباسی اعلام کرد: «زمان آن گذشته که تنها با نگاه داخلی به ترندها بسنده کنیم. با ورود فناوری‌های جدیدی همچون خودروهای خودران و تمام‌الکترونیکی، شرکت‌های بیمه باید به سمت ارائه محصولات مشترک با خودروسازان و سایر ارائه‌دهندگان خدمات حرکت کنند.»

وی افزود: «با توسعه فناوری‌های مبتنی‌ بر داده، مانند بیمه مبتنی بر استفاده (UBI)، دیگر کافی نیست که شرکت بیمه فقط به نصب سنسور در خودروها اکتفا کند، بلکه ایجاد همکاری‌های استارتاپی و تفاهم‌نامه با کارخانه‌ها و سرویس‌دهندگان می‌تواند زمینه‌ساز ارائه محصولات نوآورانه و پاسخگویی به نیازهای جدید بازار باشد.»

عباسی درباره نقش بلاکچین در صنعت بیمه گفت: «اگر رویکرد ما در استفاده از بلاکچین صرفاً ذخیره داده باشد، تنها در مقوله امنیت مزیت کسب می‌کنیم و ارزش افزوده‌ای به خدمات یا درآمدزایی اضافه نمی‌شود. اما اگر نگاه تجاری و بنگاه‌داری داشته باشیم و به سمت خلق ارزش افزوده و درآمدهای جدید از طریق همکاری با استارتاپ‌ها و سایر سرویس‌دهندگان حرکت کنیم، بلاکچین می‌تواند تحولات اساسی به همراه داشته باشد؛ همان‌طور که دیجیتالی شدن، نظام بانکی را از ده‌ها هزار تراکنش به صدها میلیون تراکنش روزانه رساند.»

مدیر فناوری اطلاعات بیمه کارآفرین با پیش‌بینی آینده نزدیک، تأکید کرد: «در دو تا سه سال آینده، ورود بیمه‌های مبتنی بر استفاده و ارائه محصولات مشترک به یک ضرورت بازار تبدیل خواهد شد. این روند اجتناب‌ناپذیر است و شرکت‌های بیمه بهتر است با نگرش تجاری و پیش‌دستانه وارد این عرصه شوند. تجربه گذشته ثابت کرده است که اگر به موقع به این تحولات پاسخ ندهیم، در نهایت به الزام قانونی تبدیل شده و شرکت‌ها مجبور به واکنش خواهند شد.»

عباسی در پایان با اشاره به نمونه‌هایی از فرصت‌هایی که در گذشته مغفول مانده افزود: «ارائه خدمات استعلام سابقه خودرو به مشتریان برای اطمینان‌بخشی قبل از خرید یا ارائه مشاوره تخصصی، اقداماتی است که می‌توانست سال‌ها پیش به بازار عرضه شود. اگر اکنون با رویکرد جدید و مدل کسب‌وکاری نوآورانه عمل کنیم، طی دو تا سه سال آینده شاهد تحولات جدی در صنعت بیمه خواهیم بود.»

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4