هوش مصنوعی در بیمه؛ جداسازی افسانه‌ها از واقعیت

16 تیر 1404
شناسه : 1054
منبع:

فردریک بیسبرگ، فعال جهانی صنعت بیمه و هوش مصنوعی در صفحه لینکدین خود اطلاعات حالبی در مورد هوش مصنوعی و تصورات رایج و اشتباه شرکتهای بیمه در مورد آن ارایه کرده است. فردریک می گوید: من بیشتر وقتم را با هوش مصنوعی در صنعت بیمه می‌گذرانم و هر بار با همان تصورات غلط روبرو می‌شوم.

به گزارش اینشورتک به نقل از ریسک‌نیوز، فردریک در ادامه با برخی مثال‌های واقعی از پیاده‌سازی‌ها و کاربردهای واقعی، واقعیت‌ها در خصوص هوش مصنوعی در صنعت بیمه را روشن می کند.

فردریک در ادامه به پنج افسانه در خصوص هوش مصنوعی اشاره می کند که ریسک نیوز ترجمه و در اختیار مخاطبان قرار داده است:

افسانه 1: هوش مصنوعی خیلی پیچیده است

واقعیت:
بعضی افراد فکر می‌کنند که هوش مصنوعی خیلی سخت و پیچیده است—چطور می شود از آن استفاده کرد بدون اینکه همه چیز را به هم بریزد؟

حقیقت این است که با هوش مصنوعی ایجنتیک (Agentic AI)، می‌توانید روی بخش‌های خاصی، مثل فرایند کند پرداخت خسارت، تمرکز کنید و آن را سریع بهبود بدهید. من این را دیدم که بدون تغییرات بزرگ انجام می شود و هزینه‌ اش کمتر از حقوق ماهانه یک مامور خسارت است.

افسانه 2: هوش مصنوعی خیلی هزینه‌بر است

واقعیت:
این درست نیست. شما می‌توانید ایجنت‌های هوش مصنوعی را بسازید و اجرا کنید با هزینه‌ای کمتر از نصف حقوق ماهانه یک مامور خسارت. و این فقط برای شرکت‌های بزرگ نیست—برای شرکت‌های کوچک هم قابل استفاده است و مزایای آن به سرعت نمایان می شود.

افسانه 3: هوش مصنوعی به معنای بازسازی تمام سیستم‌هاست

واقعیت:
نیازی به این کار نیست. ایجنت‌های هوش مصنوعی در کنار سیستم‌هایی که قبلاً دارید کار می‌کنند، مثل یک دستیار اضافی. من دیدم که این ایجنت‌ها در عرض یک هفته شروع به کار می‌کنند و فوراً تاثیر می‌گذارند—بدون هیچ اختلال عمده‌ای.

افسانه 4: هوش مصنوعی تمام شغل‌های بیمه‌ای رو خواهد گرفت

واقعیت:
بله، هوش مصنوعی کارهای تکراری مثل وارد کردن داده‌ها یا دسته‌بندی خسارت‌ها رو انجام می‌ دهد، اما جایگزین انسان‌ها نمی‌شود. از انچه که من دیدم، این امکان رو می‌دهد که عوامل بیمه‌ای به مسائل پیچیده‌تر پرداخته و زمان بیشتری را با مشتری‌ها بگذرانند. نکته اینجاست که باید به همه کمک کنیم تا مهارت‌های جدیدی یاد بگیرند و تطبیق پیدا کنند.

افسانه 5: هوش مصنوعی فقط حرف می‌زند ، نتیجه‌ای نمی‌دهد

واقعیت:
اصلاً اینطور نیست. من دیدم که هوش مصنوعی هزینه‌های خسارت‌ها را تا 10% کاهش داده و فرایندها رو 50% بهبود داده است. این واقعیاتی است که باعث صرفه‌جویی و بهبود واقعی می شود، نه فقط وعده‌ها.

نتیجه‌گیری

هوش مصنوعی یک چیز دور از دسترس یا طاقت‌فرسا برای صنعت بیمه نیست. اینجا است، قابل مدیریت است و هم‌اکنون در حال کمک کردن است—گام به گام.

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4