مراسم افما-اکسنچر، میدانی برای رقابت در نوآوری بیمه‌ای است

بیمه‌گران در انتظار جشنواره افما ۲۰۲۲

مراسم اهدای جوایز نوآوری افما (Efma) در صنعت بیمه که با همکاری موسسه اکسنچر برگزار می‌شود سالانه توجه بسیاری از بیمه‌گران را به خود جلب می‌کند. این مراسم از سال ۲۰۱۶ تا کنون به صورت سالانه برگزار شده و بیش از ۸۵۰ موسسه مختلف در آن شرکت کرده‌اند.
تاریخ: 23 آذر 1400
شناسه: 391

مراسم اهدای جوایز نوآوری افما (Efma) در صنعت بیمه که با همکاری موسسه اکسنچر برگزار می‌شود سالانه توجه بسیاری از بیمه‌گران را به خود جلب می‌کند. این مراسم از سال ۲۰۱۶ تا کنون به صورت سالانه برگزار شده و بیش از ۸۵۰ موسسه مختلف در آن شرکت کرده‌اند.

مراسم جوایز نوآوری افما-اکسنچر در سطح جهانی برای رقابت در عرصه نوآوری در صنعت بیمه برگزار می‌شود. از آن‌جا که نوآوری به یکی از مسائل ضروری در صنعت بیمه بدل شده، مراسم افما هم برای آن برگزار می‌شود تا مشوق و انگیزه‌ای برای فعالان در این عرصه در سطح جهان باشد.

موسسه‌های افما و اکسنچر، هر دو، موسسه‌های غیر دولتی هستند که تلاش دارند امکانات و تسهیلاتی را برای بهبود فعالیت در شبکه بانک و بیمه در جهان فراهم آورند. این دو موسسه با همکاری یکدیگر از سال ۲۰۱۶ مراسم نوآوری در صنعت بیمه را راه‌اندازی کرده‌اند چرا که معتقدند مشتریان امروزی در صنعت بیمه به نوآوری نیاز دارند و آن را مطالبه می‌کنند.

این مراسم اصولا در سه مرحله برگزار می‌شود:

۱. جمع‌آوری ایده‌ها: در این بخش، بیمه‌گران و سازمان‌های مختلف ایده‌های بکر و نوآورانه خود را به صورت رایگان برای شرکت در این مراسم به ثبت می‌رسانند.

۲. داوری و رای‌گیری: در بخش دوم، کمیته داوران که کاملا مستقل است و هیچ نفعی از برندگان این جایزه، نمی‌برد در مورد ایده‌ها و راهکارهای نوآورانه شرکت‌ها بحث و رای‌گیری می‌کنند. در واقع نامزدهای نهایی مشخص می‌شوند.

۳. مراسم اهدای جایزه: در نهایت، سه نوآور برتر در هر یک از حوزه‌هایی که مشخص شده، جایزه را دریافت می‌کنند. این جوایز شامل مدال‌های طلا، نقره و برنز می‌شود.

مراسم افما در سال ۲۰۲۱ میان شرکت‌کنندگانی از ۵۵ کشور مختلف جهان برگزار شد. نوآوران بیمه‌ای از استرالیا، آلمان، ایتالیا، آمریکا، بلژیک، هند، آفریقای جنوبی و بسیاری از دیگر نقاط دنیا در این مراسم حضور داشتند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم می‌توانند در هفت بخش مختلف نامزد شوند:

۱. نوآور جهانی: در این بخش از مراسم افما، نوآورترین شرکت بیمه مشخص می‌شود. برنده توانسته تحولی اساسی در صنعت بیمه و کسب‌وکار خود ایجاد کند.

۲. اکوسیستم متصل به اینترنت: اتصال به اینترنت یکی از مهم‌ترین مسائل امروز صنعت بیمه است. کسب‌وکار بیمه‌ای که توانسته بهترین مدل برای ایجاد اکوسیستم متصل به اینترنت را فراهم کند می‌تواند برای بخش از مراسم جایزه افما ثبت‌نام کند.

۳. اینشورتک: همان‌طور که از نامش مشخص است۷ برترین استارتاپ‌های بیمه‌ای و اینشورتک‌ها می‌توانند برای این بخش اقدام کنند.

۴. نوآوری در خدمات و محصولات: برخی شرکت‌ها توانسته‌اند محصولات و خدماتی را به شکلی نوآورانه در اختیار مشتریان صنعت بیمه قرار دهند. آن‌ها می‌توانند در این بخش اقدام کنند.

۵. بهبود تجربه مشتری: به هر حال تجربه مشتری به یکی از مهم‌ترین مقولات در کسب‌وکارهای امروزی از جمله صنعت بیمه بدل شده‌است. کسانی‌که اقدام به نوآوری در این زمینه کرده‌اند می‌توانند برای این بخش از جایزه افما ثبت نام کنند.

۶. مسئولیت اجتماعی و پایداری: نوآورانی که توانسته‌اند اهدافی برای پایداری و مسئولیت اجتماعی به شکلی نوآورانه در نظر بگیرند در این بخش با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

۷. تحول در نیروی کار: شرکت‌های بیمه نباید از اکوسیستم و شرایط کار خود غافل شوند. آن‌ها که توانسته‌اند تحولی در این عرصه ایجاد کنند هم می‌توانند در این بخش از مراسم افما حضور داشته باشند.

سازمان‌ها می‌توانند بدون پرداخت هزینه برای شرکت در این مراسم ثبت‌نام کنند. برای ثبت‌نام باید حسابی رایگان تشکیل دهید که می‌توانید از اینجا اقدام کنید. ثبت می‌توانید برای ثبت نوآوری، اینجا کلیک کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره مراسم افما هم اینجا را ببینید.

در همین رابطه