از مانترا لبز چه می‌دانید؟

اینشورتک هندی در میان ۱۰۰ اینشورتک برتر جهان

آیا مانترا لبز را می‌شناسید؟ اینشورتک هندی که در حال حاضر نامش در فهرست صد اینشورتک نوآور جهان قرار داد. این اینشورتک هندی جزو ۱۰۰ اینشورتک برتر دنیا است.
تاریخ: 03 آبان 1400
شناسه: 39

مانترا لبز یکی از اینشورتک‌های مطرح در هند است که با استراتژی‌های خلاقانه، خدمات متنوعی را در صنعت بیمه به مشتریان خود ارائه می‌کند. بیش از 200 نفر در این استارتاپ به صورت گروهی فعالیت دارند. این شرکت با فعالیت‌های خود تلاش دارد تجربه مشتری را بهبود ببخشد. راهکارهای خلاقانه این شرکت باعث شده نه تنها به عنوان اینشورتک برتر در هند بلکه به عنوان یکی از 100 اینشورتک برتر در جهان صنعت بیمه مطرح باشد.

رسانه daily finance اخیرا فهرستی از خلاقانه‌ترین استارتاپ‌های حوزه فناوری را منتشر کرده که در آن «مانترا لبز» در سال 2021 به عنوان یکی از برترین اینشورتک‌ها در هند مطرح شده‌است. این شرکت در حقیقت با راهکارهای نوآورانه خود، اکوسیستم صنعت بیمه را متحول کرده‌است. در واقع این کسب‌وکار، رویکردهای کاملا نوآورانه‌ای دارد که صنعت فناوری بیمه را متحول کرده‌است. معیارهایی که تحلیل‌گران برای تشخیص بهترین استارتاپ‌ها مورد بررسی قرار داده‌اند، این موارد هستند:

  • نوآوری: ایده‌های نوآورانه، مسیر نوآورانه در بازار، محصولات نوآورانه
  •  رشد: رشد استثنایی، استراتژی رشد استثنایی
  •  مدیریت
  •  اثرات اجتماعی

براساس مطالعات  Grand View  بازار جهانی اینشورتک در سال 2020 معادل 2.72 میلیارد دلار ارزش داشته‌است. انتظار می‌رود این رقم در فاصله سال‌های 2021 تا 2028 با نرخ رشد سالانه مطلوب، توسعه 48.8 درصدی پیدا کند. کووید-19 پرداخت خسارت سازمان‌ها را به واقعیتی لمس‌ناپذیر در دنیای امروز تبدیل کرده‌است. دیجیتال در حال حاضر به خودی خود تفاوت و تمایزی ایجاد نمی‌کند. اما شخصی‌سازی می‌تواند این تمایز را به وجود آورد. تجربه مشتریِ گسترده‌تر به همراه بهینه‌سازی هزینه بزرگ‌ترین محرک در فرایند تکامل صنعت بیمه به شمار می‌آید. بیمه‌گران برای اینکه بتوانند با این تغییرات اساسی و حیاتی همراه شوند، به هوش مصنوعی روی آورده‌اند. هوش مصنوعی تا سال 2024 به پس‌انداز 2.3 میلیارد دلار در هزینه‌ها در کل اکوسیستم بیمه کمک خواهد کرد. این رقم تا سال 2020 میلادی معادل 340 میلیون دلار بود.

 

مانترا لبز چطور چشم‌انداز بیمه را متحول می‌کند؟

مانترا لبز یکی از 100 اینشورتک نوآور در جهان است که با شرکت‌های بزرگ بیمه‌ای سابقه فعالیت دارد. این شرکت با رویکرد خاص خودش موفق شده تجربه خوبی در حوزه مشتری به دست آورد. مانترا تا کنون اپلیکیشن خودیاری‌اش را راه‌اندازی کرده که در حال حاضر به عنوان یکی از بانفوذترین اپلیکیشن‌های بیمه‌ای در هند شناخته می‌شود. این اپلیکیشن مسیر مشتری را برای برخورداری از بیمه سلامت، هموار کرده‌است.

خدماتی که مانترا لبز ارائه می‌کند کاملا متناسب با بیمه‌گزارانی است که موبایل‌محور هستند و تمایل دارند خدمات را در قالب اپلیکیشن‌های موبایلی دریافت کنند. در واقع مانترا لبز به خوبی می‌داند که چگونه به کمک اپلیکیشن‌ها فضایی هیبرید ایجاد کند تا مشتریان نیازی به حضور برای خرید و دریافت محصولات و خدمات نداشته باشند. نکته اینجاست که همین استراتژی میزان درگیری مشتریان با صنعت بیمه را هم افزایش داده‌است.

یکی از چالش‌های اینشورتک‌ها مدیریت جریان کار است. مانترا لبز برای این چالش راهکاری به اسم فلومجیک (FlowMaic) را ارائه کرده که در حقیقت جریان کار بیمه‌گران را از طریق پلتفرم‌های هوش مصنوعی مدیریت می‌کند. در این رویه، هوش مصنوعی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

مانترا لبز چت‌بات ویدیویی برای رسیدگی به مشتریان هم راه‌اندازی کرده‌است که تا حدود زیادی جای کارکنان بیمه‌ای را در مسیر روندها می‌گیرد. در واقع از این طریق، مشتری تجربه بهتری از صنعت بیمه به دست می‌آورد. بخشی از این اقدامات به این خاطر است که مشتریان خدمات را با سرعت بیشتری دریافت کنند.

خدمات متنوعی که مانترا لبز به کمک پیشرفت‌های فناوری به مشتریان ارائه می‌کند باعث شده به عنوان یکی از برترین اینشورتک‌های هندی در سال 2021 مطرح شود. این شرکت بر چهار محور اصلی استوار است: نوآوری، رشد، مدیریت و اثرات اجتماعی. تابعیت از این چهار موارد، این استارتاپ هندی را در سطح جهان مطرح کرده‌است. در حال حاضر این اینشورتک، چالش‌های مختلف صنعت بیمه در هند را هدف قرار داده و تلاش دارد برای این چالش‌ها، راهکارهای نوآورانه خود را ارائه کند.

در همین رابطه