سویه جدید کرونا تهدیدی برای صنعت بیمه است

شوک اومیکرون به صنعت بیمه

روز 24 نوامبر (3 آذر) بود که رسانه‌ها خبر از شیوع سویه جدید ویروس کرونا موسوم به اومیکرون را دادند. به محض تایید خبر شیوع این سویه جدید، ارزش سهام شرکت‌های بیمه‌ای در جهان به‌ویژه در وال‌استریت افت کرد.
تاریخ: 15 آذر 1400
شناسه: 365

روز 24 نوامبر (3 آذر) بود که رسانه‌ها خبر از شیوع سویه جدید ویروس کرونا موسوم به اومیکرون رو دادند. در حالی‌که جهان با تزریق واکسن کرونا به سمت عادی شدن پیش می‌رفت، شیوع سویه‌های جدید از دلتا گرفته تا اومیکرون، شرایط را پیچیده‌تر کرده‌است.

این دومین سویه جدی و مهم ویروس کرونا است که طی یک سال گذشته شناسایی می‌شود. زمانی که سویه دلتا منتشر شد هم شرایط برای کسب‌وکارهای مختلف از جمله صنعت بیمه پیچیده شد. اکنون سویه اومیکرون هم همین کار را کرده‌است.

بررسی‌های اینشورنس اینسایدر از بازار وال‌استریت در آمریکا نشان می‌دهد به محض اینکه خبر شیوع اومیکرون تایید شد، بازار سقوط کرد. اما این تازه ابتدای راه است.

افزایش میزان ابتلا به بیماری کرونا به دلیل انتشار سویه جدید موسوم به اومیکرون می‌تواند بحران کرونا را سخت‌تر از گذشته کند. این نمودار نشان می‌دهد که میزان ابتلای هفتگی به ویروس کرونا در آفریقای جنوبی به محض شیوع سویه اومیکرون، افزایش پیدا کرده‌است.

 

به این ترتیب سویه جدید یعنی اومیکرون می‌تواند سرعت سرایت بیشتری داشته باشد. به همین خاطر است که اهالی کسب‌وکار و صنایع مختلف به‌ویژه صنعت بیمه اکنون نگران هستند.

هرچند همه صنایع از شیوع ویروس کرونا و گونه‌های جدید آن آسیب می‌بینند اما این مورد در رابطه با صنعت بیمه قدری جدی‌تر است. به همین خاطراست که شیوع این بیماری روی ارزش سهام شرکت‌های بیمه‌ای اثر منفی گذاشته‌است.

این نمودار نشان می‌دهد که علاوه بر کاهش سهام شرکت‌های مختلف در بازار سهام، ارزش شرکت‌های بیمه‌ای بیش از سایر شرکت‌ها پیش از شیوع سویه اومیکرون کاهش یافته‌است.

 

شوک اومیکرون به بازار و صنعت بیمه نشان می‌دهد که واکسن کرونا هنوز توفیق چندانی نداشته و تا زمانی‌که سویه‌های جدید کرونا یکی پس از دیگری وارد میدان می‌شوند، نمی‌توان امید چندانی به بهبود در بازارها داشت.

کلمه کلیدی: اومیکرون

موضوعات :
در همین رابطه