حضور نماینده ایران در فینال استارتاپ جرمنی تور 2021

استرایبری در جام جهانی اینشورتک‌ها

استارتاپ استرایبری (StrAIbery) تلاش دارد به کمک هوش مصنوعی راهکارهایی برای بیمه دندانپزشکی پیش روی مشتریان خود قرار دهد. خدمات بیمه‌ای باید با کمترین هزینه در اختیار مشتریان قرار بگیرند. حالا این شرکت فینالیست استارتاپ جرمنی تور در سال 2021 شده‌ است و امشب قرار است در مصاف با رقیبان جهانی خود باشد.
تاریخ: 25 آبان 1400
شناسه: 278

اینشورتک استرایبری فردا شب در مصاف با نماینده‌هایی از قاره‌های مختلف جهان به ارائه ایده شکل‌گیری و فعالیت‌های خود می‌پردازد. فرصتی خاص که برای اکوسیستم نوآوری و صنعت بیمه ایران می‌تواند نقطه عطفی بزرگ به شمار برود. 

مبنای خدمات اینشورتک استرایبری در حوزه سلامت و ارائه خدمات به شرکت‌های بیمه بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های سلامت دهان و دندان مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی است. 

دندانپزشکی یکی از آن جاهایی است که عموم افراد تمایلی ندارند به آن‌جا مراجعه کنند، برخی به خاطر ترس از دندانپزشکی و برخی دیگر به خاطر هزینه‌های سنگین امور دندانپزشکی. بهداشت دهان و دندان جزو هزینه‌برترین موارد رسیدگی به سلامت در سرتاسر جهان است. به همین خاطر است که همه تلاش دارند به خدمات بیمه‌ای در ارتباط با آن دسترسی پیدا کنند. 

استارتاپ استرایبری (StrAIbery) تلاش دارد به کمک هوش مصنوعی راهکارهایی برای بیمه دندانپزشکی پیش روی مشتریان خود قرار دهد. خدمات بیمه‌ای باید با کمترین هزینه در اختیار مشتریان قرار بگیرند. این اصلی‌ترین اقدامی است که استرایبری دنبال می‌کند.

راهکارهای نوآورانه اپلیکیشن استرایبری به کاربران امکان چکاپ می‌دهد. در هر دوره چکاپ که به صورت منظم از طریق این اپلیکیشن انجام می‌شود، کاربر سه عکس از وضعیت دهان و دندانش می‌گیرد، یک عکس از فک پایین، عکس دیگر از فک بالا و عکسی هم از دندان‌های جلویی. سپس نوبت به هوش مصنوعی می‌رسد که از طریق اپلیکیشن فرایندها را انجام دهد و عکس‌های کاربر را بررسی کند. در واقع این اپلیکیشن فرصتی برای تجزیه‌وتحلیل سلامت دهان و دندان مشتری را فراهم می‌آورد.

در فرایند بهره‌گیری از اپلیکیشن استرایبری از یک‌سو کارهای کاغذی می‌شوند که به صرفه‌جویی در زمان کمک می‌کند و از سوی دیگر هزینه‌ها به حداقل می‌رسند. گزارش‌هایی هم که از وضعیت سلامت دهان و دندان مشتری به دست می‌آیند، کاملا کاربردی خواهند بود و در واقع رصد وضعیت بیمار را به شکلی منظم امکان‌پذیر می‌کند.

فینالیست استارتاپ جرمنی

استرایبری یکی از فینالیست‌های برنامه استارتاپ جرمنی است. اما از رویداد استارتاپ جرمنی چه می‌دانید؟ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و آلمان به صورت مشترک رویداد استارتاپ جرمنی تور در سال 2021 را برگزار کرده‌اند. استارتاپ‌ها از حوزه‌های مختلف از جمله اینشورتک در این رویداد شرکت کرده‌اند. حالا استرایبری  به مرحله نهایی در این رویداد رسیده و امید زیادی به موفقیت آن وجود دارد.

اتاق آلمان از اردیبشهت 1400 طی فرایندی منسجم استارتاپ‌های ایرانی را برای شرکت در این تور حمایت کرد. بیش از 100 استارتاپی که در حوزه‌های «اینشورتک»، «شهر هوشمند» و «حمل و نقل / لجستیک» فعال بودند با استقبالی بی‌نظیر برای ارزیابی پتانسیل و ظرفیت‌های لازم جهت شرکت در تور در سامانه‌ای که اتاق آلمان به همین منظور ایجاد کرده بود، ثبت‌نام کردند. طی دو مرحله ارزیابی، استارتاپ‌هایی که قابلیت و ظرفیت‌های لازم بر مبنای معیارهای تعیین شده از سوی تور را دارا بوند، به مرحله داوری تخصصی در اتاق آلمان دعوت شدند. و بعد از دقت نظر فراوان در نهایت استرایبری توانست گزینه منتخب از منطقه خاورمیانه و کل آفریقا باشد. 

آلمان یکی از کشورهای مطرح جهان در زمینه نوآوری در سلامت است. این کشور در سال 2021 رتبه سوم را در زمینه شاخص نوآوری در سلامت به دست آورده‌است. صنعت بیمه سلامت در این کشور هم جزو برجسته‌ترین‌ها در جهان است.

اما این فقط نوآوری در سلامت نیست که حرف اول را در آلمان می‌زند. علم و فناوری که نقش مهمی در زمینه نوآوری در سلامت دارد هم جزو مواردی است که آلمانی‌ها در آن موفق بوده‌است. این کشور توانسته رتبه هشتم را در زمینه علم و فناوری در جهان در سال 2021 کسب کند.

به این ترتیب استارتاپ استرایبری یکی از گزینه‌های اصلی برای مطرح شدن به عنوان برنده نهایی در رویداد استارتاپ جرمنی تور 2021 است.

در همین رابطه