تحولات کرونایی با فناوری‌هایی نظیر چت‌بات امکان‌پذیر شد

چت‌بات‌ها کرونا را قابل تحمل کردند

چت‌بات‌ها در دوران کرونا به ابزاری ارزشمند و کاربردی تبدیل شدند. این ابزارها که به هوش مصنوعی و جدیدترین فناوری‌ها مجهز هستند می‌توانند تجربه‌ای لذت‌بخش برای مشتریان بر جای بگذارند و در عین حال به صنایع و کسب‌وکارها کمک می‌کنند که شرایط خود را در دوران همه‌گیری بهبود ببخشند.
تاریخ: 22 آبان 1400
شناسه: 262

دنیا شاهد نوعی از همه‌گیری است که آینده را دگرگون کرده و بر سلامت میلیون‌ها نفر از ساکنان زمین اثر گذاشته‌است. کرونا زندگی روزمره همه ما را تغییر داده‌است. جنبه‌های مختلف زندگی ما در این دوره دستخوش تغییر و تحول شد. کرونا جهان را عوض کرد و کسب‌وکارها هم با آن عوض شدند.

حالا همه ما ناچاریم برای جلوگیری از شیوع این بیماری، خودمان را در خانه حبس کنیم و ارتباطات اجتماعی‌مان را به حداقل برسانیم. اما زندگی هنوز در جریان است و کسب‌وکارها باید به کارشان ادامه دهند.

فناوری یکی از راه‌های نجات بشر در این دوره بود. چت‌بات‌های مجهز به هوش مصنوعی بر بستر اینترنت به میدان آمدند تا بخشی از وظایف انسانی را بر عهده بگیرند. این فقط بخش سلامت نبود که از فناوری بهره گرفت، همه بخش‌های مختلف اقتصادی دست به دامان فناوری‌های روز از جمله چت‌بات‌ها شدند تا بتوانند امور خود را سپری کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در همان ماه‌های نخست شیوع ویروس کرونا بیش از ۸۶ میلیارد پیام از طریق چت‌بات‌ها منتقل شده‌است. واضح است که این ربات‌ها خدمت بزرگی به مشتریان می‌کنند.

اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی که در زمینه برقراری ارتباط موثر هستند هم در دوران شیوع کرونا در زمینه دفعات نصب برنامه، رکوردشکنی کردند.

افزایش تقاضا برای چت‌بات‌ها در دوران کرونا

همه صنایع کم یا زیاد ناچار به تغییر و تحول در شرایط کاری خود شده‌اند. بسیاری از آن‌ها در همین دوران تصمیم به بهره‌گیری از چت‌بات‌ها گرفتند.

۱. دولت و نهادهای بهداشتی: مردم در دوران کرونا تشویق به فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه شدند. در این دوره، چت‌بات‌ها وظیفه اطلاع‌رسانی‌های ضروری درباره بیماری کرونا را بر عهده داشتند. مشتریان کافی است سایت شرکت مورد نظر را باز کنند و بعد مکالمات را به کمک چت‌بات‌ها انجام دهند تا به خدمات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

۲. آموزش‌وپرورش: همه‌گیری آینده مشخصی ندارد به همین خاطر است که بسیاری از نهادهای آموزشی تصمیم گرفتند هنجارهای جدیدی را برای آموزش آنلاین در نظر بگیرند. چت‌بات‌ها در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارند. آن‌ها می‌توانند خدمات آموزشی لازم را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند. به تازگی در دانشگاه سیدنی، چت‌بات‌هایی طراحی شده‌اند که می‌توانند در امر آموزش به دانش‌آموزان کمک کنند.

۳. خرده‌فروشی: چه کسی این روزها به صورت آنلاین خرید نمی‌کند؟ تقریبا می‌توان گفت تب خرید آنلاین به راه افتاده و همه تلاش دارند به کمک اینترنت، خریدهای خود را انجام دهند. چت‌بات‌ها هم در این زمینه عنصری کمکی هستند تا مشتریان بتوانند خریدهای خود را بدون مشکل انجام دهند. در بریتانیا چت‌بات‌هایی در این زمینه طراحی شده که از مشتریان کم‌صبر حمایت می‌کند تا بتوانند خرید خود را پیش ببرند.

۴. بازی و سرگرمی: یکی دیگر از صنایعی که تحت تاثیر همه‌گیری قرار گرفته، صنعت بازی و سرگرمی است. چت‌بات‌های مکالمه‌گر نقشی تعدیل‌کننده‌ای در مسیر تحول صنعت سرگرمی در دوران کرونا داشته‌اند. همین امر به سادگی باعث شده که صنعت سرگرمی در این دوره رشد قابل توجهی را هم تجربه کند.

۵. رفاه مالی: همه‌گیری نیاز افراد را به کارشناسان مختلف به‌ویژه در امر مالی افزایش داده‌است. در حال حاضر چت‌بات‌هایی طراحی شده‌اند که می‌توانند برای برخورداری از رفاه مالی به افراد مشاوره بدهند و آن‌ها را در مسیر کمک کنند. آن‌ها ابزاری قدرتمند هستند که پاسخ پرسش‌های مختلف را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

چت‌بات‌ها در دوران کرونا به ابزاری ارزشمند و کاربردی تبدیل شدند. این ابزارها که به هوش مصنوعی و جدیدترین فناوری‌ها مجهز هستند می‌توانند تجربه‌ای لذت‌بخش برای مشتریان بر جای بگذارند و در عین حال به صنایع و کسب‌وکارها کمک می‌کنند که شرایط خود را در دوران همه‌گیری بهبود ببخشند.

موضوعات :
در همین رابطه