وقت آن رسیده که بیمه‌گران ترس از فضای ابری را کنار بگذارند

دیگر از ابرها نترسید!

فضای ابری طی سال‌های گذشته به بلوغی نسبی دست پیدا کرده‌است. با این حال هنوز هم نگرانی‌هایی وجود دارد که مانع از بهره‌گیری بیمه‌گران از این فضا می‌شود. این نگرانی‌ها به نوعی افسانه‌هایی هستند که باید با آن‌ها مقابله کرد. با این هفت افسانه آشنا شوید.
تاریخ: 11 آبان 1400
شناسه: 224

 همه‌گیری کرونا همه صنایع از جمله صنعت بیمه را تحت تاثیر خود قرار داد. بسیاری از شرکت‌های بیمه به دلیل عدم دسترسی به زیرساخت‌های مناسب از جمله فضای ابری، نتوانستند خدمات خود را در دوره همه‌گیری به مشتریان‌شان ارائه کنند. به همین خاطر کسب‌وکارشان متوقف شده بود.

این روزها بیمه‌گران از جنبه‌های مختلف تحت فشار هستند. آن‌ها به افزایش بهره‌وری در کسب‌وکار نیاز دارند و زمان زیادی برای پیشرفت ندارند. به همین خاطر است که باید هرچه سریع‌تر استراتژی‌های فضای ابری را در پیش بگیرند.

مزایایی که تاکنون از محل فضای ابری در اختیار بیمه‌گران قرار گرفته به خوبی نشان می‌دهد که آن‌ها نباید ترسی از این فناوری جدید داشته باشند. اما ظاهرا برای بیمه‌گران قضیه به این سادگی هم نیست. افسانه‌هایی وجود دارد که آن‌ها را از فضای ابری می‌ترساند.

طبق گزارش اکسنچر بیمه‌گران تنها 10 درصد از امور کاری و کامپیوتری خود را در فضای ابری انجام می‌دهند. این رقم بسیار پایین است. اما چرا بیمه‌گران تا این اندازه در برابر فضای ابری مقاومت دارند؟

با وجود پیشرفت فناوری های تازه هنوز بسیاری از مدیران بیمه نمی‌دانند بهره‌گیری از فضای ابری تا چه اندازه می‌تواند عملکرد شرکت‌شان را بهبود ببخشد. در واقع آن‌ها اصلا ارزیابی دقیقی در این زمینه به‌طور ویژه در مورد شرکت خودشان ندارند.

فضای ابری طی سال‌های گذشته به بلوغی نسبی دست پیدا کرده‌است. با این حال هنوز هم نگرانی‌هایی وجود دارد که مانع از بهره‌گیری بیمه‌گران از این فضا می‌شود. این نگرانی‌ها به نوعی افسانه‌هایی هستند که باید با آن‌ها مقابله کرد. با این هفت افسانه آشنا شوید:

۱. بازدارنده‌های قانونی

قانون‌گذاران در عرصه بیمه اجازه نمی‌دهند خدمات فضای ابری در کشوری دیگری پایه‌گذاری شود.

۲. تهدیدهای امنیتی

داده‌های حیاتی در فضای ابری، آسیب‌پذیرتر هستند.

۳. فشار بازار سنتی 

هزینه مهاجرت از نظام سنتی به نظام ابری بیش از اندازه زیاد است.

۴. ناامیدی زودرس

ابتکارات نوآورانه در زمینه فضای ابری به هدف مالی‌اش دست پیدا نمی‌کند.

۵. محدودیت‌های ظرفیت

پروژه‌های اولیه در فضای ابری به دیگر واحدهای کسب‌وکار منتقل نخواهند شد.

۶. ریسک وابستگی

ارائه‌دهندگان اصلی خدمات فضای ابری می‌توانند مشتریان را به صورت آزاردهنده‌ای وابسته کنند و دست‌وپای آن‌ها را ببندند.

۷. نگرانی کارکنان

کارکنان آمادگی لازم برای بهره‌گیری از فضای ابری را ندارند.

این روزها هیچ‌یک از این مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد در مورد بهره‌گیری از فضای ابری در محیط کار بیمه‌ای، صحت ندارد و صدق نمی‌کند. فضای ابری به بلوغ رسیده و سال‌هاست که متحول شده‌است. این نگرانی‌ها صرفا افسانه‌هایی هستند که هیچ‌یک تایید نمی‌شوند.

غول‌های بزرگی مانند آمازون، مایکروسافت و گوگل طی سال‌های گذشته میلیاردها دلار روی کسب‌وکار خود در زمینه فضای ابری کار کرده‌اند و امنیت و عملکرد آن را بهبود بخشیده‌اند.

بسیاری از شرکت‌های بیمه این روزها از فضای ابری برای بهبود استراتژی‌های نوآورانه خود در کسب‌وکار بهره می‌گیرند. برخی از آن‌ها حتی با غول‌ها و شرکت‌های دیگر در عرصه فضای ابری همکاری می‌کنند.

علاوه بر شرکت‌هایی نظیر آمازون و گوگل، دیگر شرکت‌های کوچک و متوسطی که در حوزه فناوری فعالیت دارند هم تلاش دارند در زمینه خدمات فضای ابری مشارکت داشته باشند تا این زیرساخت پیشرفت کند و به فضایی قابل استفاده در همه کسب‌وکارها از جمله کسب‌وکارهای بیمه‌ای تبدیل شود.

سرمایه‌گذاری‌های کلانی که این روزها در زمینه فضای ابری صورت می‌گیرد به خوبی نشان می‌دهد که این فناوری آینده را در اختیار خواهد داشت. پس بیمه‌گران نباید از آن بترسند بلکه باید برای بهبود شرایط کسب‌وکار خود، آن را در آغوش بگیرند.

در همین رابطه