در وبینار تخصصی اینشورتک منا درباره اینشورتک‌ها و ارائه خدمات به مشتریان مطرح شد

اینشورتک‌ها در عصر دیجیتال چه کاربردی دارند؟

نیراژ گوپتا، سیاست‌گذار در بازار بیمه، آویناش بابور، از مدیران اینشورنس مارکت و جاناتان رالینگ، از مدیران یالاکامپیر هر سه در یکی از وبینارهای رویداد اینشورتک منا، درباره عصر دیجیتال در صنعت بیمه و مشتریان جدیدی که جرقه اینشورتک‌ها را می‌زنند، صحبت کردند.
تاریخ: 19 دی 1400
شناسه: 442

فناوری‌های نوآورانه، تحولی جدی در صنعت بیمه ایجاد کرده‌اند. اهالی صنعت بیمه هم با ورود به عصر دیجیتال، از این تحولات بهره می‌گیرند. این یکی از موضوعاتی بود که در وبینارهای اینشورتک منا مورد بحث قرار گرفت.

نیراژ گوپتا، سیاست‌گذار در بازار بیمه، آویناش بابور، از مدیران اینشورنس مارکت و جاناتان رالینگ، از مدیران یالاکامپیر هر سه در یکی از وبینارهای رویداد اینشورتک منا، درباره عصر دیجیتال در صنعت بیمه و مشتریان جدیدی که جرقه اینشورتک‌ها را می‌زنند، صحبت کردند.

اعتمادسازی از مسیر اینشورتک

نخستین بحثی که در این وبینار میان شرکت‌کنندگان آن مورد بررسی قرار گرفت این بود که اینشورتک چه تحولاتی را در صنعت بیمه رقم زده‌اند. نیراژ گوپتا، سیاست‌گذار در بازار بیمه در این زمینه و در رابطه با اعتمادسازی از طریق اینشورتک‌ها در دنیای بیمه گفت: «به نظرم اینشورتک‌ها توانسته‌اند مشتری را با صنعت درگیر کنند و اکوسیستمی را در صنعت بیمه به وجود آورند.» او ادامه داد: «اینشورتک‌ها در حقیقت ارتباط بیشتری را با مشتریان ایجاد کرده‌اند. درگیری مشتری و آشنایی با نیازهای آن‌ها می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد و احساس خوبی را به اهالی صنعت بیمه می‌دهد. به لحاظ تاریخی، صنعت بیمه همیشه در مسیر پیشرفت بوده، و همیشه اعتماد برایش مهم بوده‌است. این صنعت تلاش دارد شفافیت بیشتری داشته باشد چرا که می‌داند این شفافیت به پیشرفت آن کمک خواهد کرد و می‌داند که اینشورتک می‌تواند به افزایش شفافیت کمک کند.»

آویناش بابور، از اینشورنس مارکت در این زمینه گفت: « به هر حال صنایع بسیاری وجود دارد که مردم با آن‌ها سروکار دارند و شاید همینطوری تمایلی نداشته باشند که با صنایع درگیر شوند. به همین خاطر است که درگیر کردن آن‌ها در صنعت بیمه امری ساده نیست.» او ادامه داد: «این امر به نوعی چالش در صنعت بیمه به شمار می‌آید. اینشورتک می‌تواند فضا را متحول کند. البته به نظر هنوز در مرحله ابتدایی هستیم و هنوز می‌توان ضریب نفوذ صنعت بیمه را افزایش داد و برای این کار از اینشورتک‌ها بهره گرفت.»

جاناتان رالینگ از یالاکامپیر هم در این زمینه گفت: « شما یا باید خودتان با اینشورتک‌ها فعالیت کنید یا مجبور می‌شوید. پس به هر حال فعالیت با آن‌ها امری ضروری است. بخشی از چالش ما این است که مشتری را در صنعت درگیر کنیم. واضح است که اینشورتک‌ها در این زمینه موثر خواهند بود.»

منتظر تماس مشتری نباش!

موضوع دیگری که در این وبینار مورد بحث قرار گرفت این بود که چرا مشتریان به همه زنگ می‌زنند اما به ندرت با بیمه‌ها تماس می‌گیرند؟ رالینگ در این زمینه گفت: « نباید به مشتریان چیزی را تحمیل کنیم. باید ببینیم مشتری چطور می‌خواهد خدمات ما را دریافت کند. البته ابتدا باید ببینیم که مشتری راغب است به دریافت آن خدمات یا خیر، و سپس از کانالی صحیح به او خدمات را ارائه کنیم.» او تاکید کرد: «در ضمن در نظر داشته باشید که در دنیای متصل به اینترنت به سر می‌بریم، این یعنی مشتریان تمایلی به تماس‌های تلفنی ندارند و به جای آن ترجیح می‌دهند به صورت آنلاین با آن‌ها ارتباط برقرار شود.»

تمرکز را روی بیمه بگذارید!

بابور با اشاره به اینکه بیمه‌گران از مسیر اصلی صنعت بیمه جدا شده‌اند، گفت: «بیمه‌گران باید کمی هم روی نقش اساسی و اصلی خود تمرکز کنند. واقعیت این است که آن‌ها روابطی محدود با مشتریان دارند و نمی‌توانند تمرکز خود را روی کانال‌های توزیع بگذارند. به نظرم این امری است که در کسب‌وکار بیمه‌ایِ خود باید روی آن متمرکز شویم تا به افزایش نرخ نفوذ صنعت بیمه کمک کنیم.»

رالینگ هم در پایان این نشست گفت: «نیازی نیست بیمه‌گران محصولات جدیدی ارائه کنند بلکه باید طراحی محصولات خود را تغییر بدهند تا بتوانند فروش به مشتریان را افزایش دهند. به هر حال می‌دانیم که بیمه اکنون هنوز چهره‌ای قدیمی دارد و باید به‌روز شود. این‌ها مواردی هستند که بلوغ در صنعت را هم نشان می‌دهند.»

در همین رابطه