بیمه‌گران چشم‌انتظار بازاری بزرگ برای رقابت در عرصه جهانی

بیمه مسافرتی در سال 2022 رونق می‌گیرد

بازار بیمه مسافرتی هم‌زمان با لغو سفرها در دوران همه‌گیری کرونا، کساد شده بود. اکنون گزارش بازار جهانی بیمه مسافرتی منتشر شده و نشان می‌دهد که درآمد حاضر از این بازار در سال جدید میلادی افزایش خواهد یافت. این گزارش چشم‌انداز بازار بیمه مسافرتی را بهتر و دقیق‌تر مشخص می‌کند.
تاریخ: 15 دی 1400
شناسه: 436

بازار بیمه مسافرتی هم‌زمان با لغو سفرها در دوران همه‌گیری کرونا، کساد شده بود. اکنون گزارش بازار جهانی بیمه سفر منتشر شده و نشان می‌دهد که درآمد حاضر از این بازار در سال جدید میلادی افزایش خواهد یافت. این گزارش چشم‌انداز بازار بیمه مسافرتی را بهتر و دقیق‌تر مشخص می‌کند.

طبق گزارش جهانی بازار بیمه مسافرتی، و همچنین براساس برآوردهای صورت‌گرفته در مارکت‌واچ، این بازار در فاصله سال‌های 2021 تا 2025 رشد 9 درصدی را تجربه خواهد کرد. به مرور، طی سال‌های آینده به دلیل کم‌رنگ شدن حضور کرونا می‌توان در انتظار رشد بازار بیمه مسافرتی بود.

محرک اصلی برای بازار بیمه مسافرتی، بهبود وضعیت صنعت گردشگری است. به همین خاطر است که پیش‌بینی‌ها در مورد این بازار کاملا با وضعیت گردشگری در جهان پیونده خورده‌است. البته پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که وضعیت در همه عرصه‌های بازار بیمه مسافرتی طی سال‌های آینده روندی صعودی و رو به بهبود را تجربه خواهد کرد.

 

براساس گزارش مارکت‌واچ، رشد کسب‌وکارهای مرتبط با سفر و توسعه صنعت گردشگری در کنار پیشرفت‌های فناوری، می‌تواند دست به دست هم دهد و شرایط را برای بازار بیمه مسافرتی بهتر از گذشته کند. سویه‌های جدید کرونا هم تا حدی فشار وارد خواهند کرد اما به مرور نقش کرونا در این زمینه کم‌رنگ خواهد شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد شرکت‌هایی که در عرصه جهانی بیشترین سود را از بیمه مسافرتی خواهند برد، گروه آلیانز، گروه آکسا و چند شرکت آمریکایی خواهند بود.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که بازار بیمه سفر یکی از عرصه‌های رقابت در بازار و صنعت بیمه طی سال‌های آینده خواهد بود و شرکت‌های بیمه می‌توانند از این طریق سود بیشتری کسب کنند.

بهره‌گیری از فناوری‌های جدید به شرکت‌های بیمه این امکان را می‌دهد که به مشتریان بیشتری در زمینه بیمه مسافرتی دسترسی پیدا کنند و از این طریق می‌توانند سهم خود را در این بازار افزایش دهند.

در همین رابطه