رمزارزها را جدی بگیرید

صنعت بیمه چطور می‌تواند از بازار رمزارزها سود ببرد؟

بازار رمزارزها می‌تواند فرصتی ویژه برای فعالان صنعت بیمه باشد. بسیاری از غول‌های بیمه‌ای این مسئله را درک و برای آن اقدام کرده‌اند. شرکت آلیانز یکی از شرکت‌هایی است که محصولات و پوشش‌ها را برای رمزارزها ارائه کرده‌اند. حالا که رمزارزها به بخشی از اقتصاد تبدیل شده‌اند، صنایعی مانند صنعت بیمه هم باید آن‌ها را جدی بگیرند.
تاریخ: 22 آبان 1400
شناسه: 264

آن دسته از افرادی که رمزارز دارند یا بازار این کالا را دنبال می‌کنند حتما می‌دانند که این روزها بازار ارزهای دیجیتالی حساب داغ شده و ارزش آن به حدود 3 تریلیون دلار رسیده‌است. بلوغ این بازار به این معناست که دیگر صنایع هم باید آن را به رسمیت بشناسند و نقشی فعال در آن ایفا کنند. صنعت بیمه یکی از صنایعی است که باید وارد بازار ارزهای دیجیتالی شود.

گزارش‌های بلومبرگ نشان می‌دهد که بازار رمزارزها می‌تواند فرصتی ویژه برای فعالان صنعت بیمه باشد. بسیاری از غول‌های بیمه‌ای این مسئله را درک و برای آن اقدام کرده‌اند. شرکت آلیانز یکی از شرکت‌هایی است که محصولات و پوشش‌ها را برای رمزارزها ارائه کرده‌اند. حالا که رمزارزها به بخشی از اقتصاد تبدیل شده‌اند، صنایعی مانند صنعت بیمه هم باید آن‌ها را جدی بگیرند.

چرا اکوسیستم رمزارز به بیمه نیاز دارد؟

کسب‌وکار ارزهای دیجیتالی متشکل از استارتاپ‌ها و معامله‌گرانی است که احتمالا هنوز منبع درآمد خوبی برای بیمه‌گران نیستند. بررسی‌ها نشان می‌دهد حتی بزرگ‌ترین معامله‌گران رمزارز هم چندان از خدمات بیمه‌ای در ارتباط با رمزارزها بهره نمی‌گیرند.

به‌رغم همه این‌ها، بیمه برای رمزارزها اهمیت دارد تا رفته‌رفته این بازار بتواند اعتبار و ثبات خودش را به دیگران اثبات کند. افزایش ارزش بیت‌کوین و دیگر رمزارزها باعث شده سرقت‌های آنلاین از کیف پول‌های برخط تشدید شود. هکرها دست به کار شده‌اند و سعی دارند سهمی از این بازار به دست آورند.

به این ترتیب نمی‌توان خطرات را در بازار رمزارزها نادیده گرفت. هر جا خطری باشد، صنعتی بیمه هم می‌تواند حاضر شود. به این ترتیب صنعت بیمه می‌تواند نقشی بزرگ در بازار رمزارزهای امروز ایفا کند.

چالش یا منبع درآمد؟

ورود به بازار رمزارزها برای بیمه‌گران چندان هم ساده نیست. فعالان در صنعت بیمه اصولا بر مبنای اطلاعاتی وارد بازارها می‌شوند که اکنون به همه این اطلاعات در مورد بازار رمزارزها دسترسی ندارند. نوسان بسیار در بازار ارزهای دیجیتالی هم از دیگر مواردی است که ورود به این بازار را برای بیمه‌گران چالش‌برانگیز می‌کند.

به هر حال، مشکلات در همه صنایع وجود دارند و صنعت بیمه برای ورود به هر صنعت و بازاری، باید با چالش‌هایی دست‌وپنجه نرم کند. بازار رمزارز هم یکی از آن‌هاست. به هر حال این بازار می‌تواند منبع درآمد باشد.

تا کنون اکثر پوشش‌ها و خدماتی که بیمه‌گران به مشتریان خود در بازار رمزارز ارائه کرده‌اند، قراردادی و در قالب طرح‌های قدیمی بوده‌اند. برای مثال براساس گزارش بلومبرگ، عمده نیازهای شرکت‌های ارائه‌کننده بیت‌کوین و ارزهای دیجیتالی، دریافت پوشش بیمه‌ای برای سرقت بوده‌است که شامل بیمه سایبری و جرایم سایبری می‌شود. البته مسئله هک همیشه خارج از این مباحث بوده‌است.

حالا شرکت‌های بیمه این فرصت را دارند که با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و همچنین هوش مصنوعی، به خدمات و محصولات نوآورانه برای پوشش بیمه‌ای در بازار رمزارزها برسند.

به هر حال بازار رمزارزها هنوز بازاری جوان است که ریسک‌های بسیاری آن را تهدید می‌کند. بیمه‌گران می‌توانند با بررسی همه جوانب این ریسک، از این موقعیت چالش‌برانگیز به نفع خودشان بهر بگیرند و صنعت رمزارزها را به صنعتی پرسود برای خود تبدیل کنند.

در همین رابطه