با یکی از برترین استارتاپ‌های بیمه‌ای دنیا آشنا شوید

زیگو با بیمه‌نامه ساعتی وارد کار شد

فرض کنید خودروی دوستتان را برای چند ساعت قرض گرفته‌اید اما نگران حادثه‌های احتمالی هستید.خرید بیمه‌نامه‌ ساعتی راهکاری است که استارتاپ بیمه‌ای زیگو برای این معضل اندیشیده است.
تاریخ: 21 مهر 1400
شناسه: 101

کارکنان استارتاپ بیمه‌ایِ«زیگو» معتقدند یکی از مشکلات در صنعت بیمه این است که بیمه‌گران سنتی تا حدودی صنعت بیمه را عقب نگه داشته‌اند. به همین خاطر است که تلاش دارند با ایجاد فرصت‌های جدید، صنعت بیمه را به سمت جلو به حرکت درآورند. البته حرکت دادن صنعت بیمه به سمت جلو می‌تواند امری پر هزینه باشد. اما در عین‌حال اقدامی شدنی است که کافی است کمی برای آن هزینه زمانی و مالی صرف کرد.

شرکت زیگو در آگوست ۲۰۱۶ فعالیت‌های خود را آغاز کرد و نخستین بیمه‌نامه‌اش را فروخت. اینشورتک زیگو بیمه منعطفی را در اختیار کسب‌وکارهای مرتبط با خودرو می‌گذارد. برای مثال شرکت‌هایی مانند اوبر (استارتاپ حوزه تاکسی‌رانی در کشورهای توسعه‌یافته) با زیگو همکاری می‌کنند.

یکی از اقدامات خلاقانه زیگو این است که بیمه‌نامه‌های ساعتی را به مشتریان خود ارائه می‌کند. برای مثال رانندگانی که قصد دارند فقط چند ساعت با خودرویی که قرض گرفته‌اند رانندگی کنند، می‌توانند از بیمه‌نامه‌های ساعتی در این شرکت بهره بگیرند و صرفا برای چند ساعت، خودرو را بیمه کنند تا در صورت بروز مشکل از آن بهره بگیرند.

یکی دیگر از نکات مهم در مورد محصولات و خدمات زیگو این است همه آن‌ها به صورت آنلاین ارائه می‌شود. به این ترتیب هیچ خبری از کاغذبازی نیست و مشتریان می‌توانند به سادگی از خدمات بهره بگیرند و در عین‌حال همه اسناد هم به صورت آنلاین در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

شرکت زیگو اپلیکیشنی را هم طراحی کرده‌است تا مشتریان بتوانند در صورت نیاز آن را نصب کنند و هر زمانی که لازم بود، به سرعت از امکانات و خدمات آن بهره بگیرند. به این ترتیب مشتریان می‌توانند با صرف زمانی اندک، از بیمه‌نامه‌های ساعتی برای خودرو استفاده کنند. این شرکت در حال حاضر یکی از فعال‌ترین اینشورتک‌ها در بریتانیا است که خدمات خود را به صورت گسترده به مشتریانش ارائه می‌کند. 

در همین رابطه