هوش مصنوعی جدیدترین چالش اینشورتک‌ها است

26 اسفند 1402
شناسه : 745
منبع:

در کنفرانس اینشورتک Connect نویسنده گزارش پیش رو با تعدادی از بازاریابان و بنیان‌گذاران چندین ایشورتک در مورد استفاده آن‌ها از هوش مصنوعی صحبت کرده است که در ادامه به نکاتی از آن اشاره می‌شود:

بزرگ‌ترین نکته‌ای که از این کنفرانس دریافتم این بود که هوش مصنوعی تغییردهنده رقابت و جذاب است اما در عین حال مثل همیشه چالشی بین صنعت محافظه‌کار بیمه و بعد فناوری وجود دارد. هنریت فلیشمن، مدیرعامل شرکت ارزیابی مجازی املاک Hosta این چالش را بهتر از همه بیان کرده است: "ما در یک صنعت فعالیت می‌کنیم که به شدت ریسک گریز است. اما هوش مصنوعی در زندگی و کسب‌وکار به ‌زودی مثل صنعت برق فراگیر و الزامی خواهد بود". در این‌جا، به چند راهکاری که در این کنفرانس مورد بحث قرار گرفت اشاره می‌شود. این راهکارها می‌تواند به هر کس در موقعیت مشابه کمک کند.

  1. تمرکز بر مشکلات و راهکارها

در سال گذشته، بازاریاب‌ها برای اینکه نشان دهند از قافله عقب نیستند باید در مورد هوش مصنوعی - و ترجیحا هوش مصنوعی مولد - صحبت می‌کردند. اما اینشورتک‌هایی که محصولات مرتبط با هوش مصنوعی دارند، زیاد در مورد آن صحبت نمی‌کنند - حداقل نه به عنوان اولویت. بکس کیلکلی، رئیس توسعه کسب و کار در شرکت بینایی کامپیوتری ایمنی محل کار Protex AI گفت: "مشتریان بیشتر به ارزشی که ارائه می‌دهیم اهمیت می‌دهند تا ابزارهای خاصی که برای انجام آن استفاده می‌کنیم".  در واقع، تقریبا همه افرادی که با آنها صحبت کردم متفق القول بودند که حتی اگر هوش مصنوعی در نام شرکت شما و بخش اصلی کارکرد محصول شما باشد، بهتر است بیشتر روی مشکلات و راه حل‌ها تمرکز کنید.

اسپیرو اسکیاس، مالک  Ink Digital Marketing، یک شرکت بازاریابی دیجیتال که به فروش اینشورتک‌ها کمک می‌کند، به طور صریح گفت: "هیچ‌کس اینجا نیامده تا هوش مصنوعی بخرد. آنها می‌خواهند یک راه حل بخرند." این نکته کاملاً منطقی است. اما به عنوان یک بازاریاب، می‌دانم اشاره به استفاده از فناوری‌ای که اکنون در حال رونق است، ارزش دارد. بنابراین موضوع را پیگیری کردم و از رهبران اینشورتک پرسیدم آیا آنها هرگز در محتوای بازاریابی خود به هوش مصنوعی اشاره می‌کنند. پاسخ کوتاه این بود: برای برخی افراد.

  1. تنظیم پیام بر اساس تفکیک مخاطبان

کالبی تونیک، مدیرعامل Refocus AI که به شرکت‌های بیمه در حفظ مشتری کمک می‌کند، گفت: "ما رویکردی را اتخاذ کرده‌ایم که منعکس‌کننده درجات متفاوت تخصص مشتریان ماست. بعضی بسیار باتجربه هستند. آنها به خوبی در مسیر تحول دیجیتال هستند و هوش مصنوعی را درک می‌کنند".

با این حال، این دسته‌بندی‌ها - آشنا با هوش مصنوعی و غیرآشنا با هوش مصنوعی - ایستا نیست. شیوام کومار، مدیر فروش در  Klear.ai، شرکتی که مدیریت ریسک و ادعای خسارت را از طریق هوش مصنوعی انجام می‌دهد، گفت: "با توجه به فراوانی اخبار در مورد هوش مصنوعی، تعداد بسیار بیشتری از مردم آگاهی زیادی در مورد هوش مصنوعی پیدا کرده‌اند." شیوام خاطرنشان کرد که یکی از نتایج ورود چت جی‌پی‌تی به صحنه، رشد تصاعدی آموزش بازار در مورد هوش مصنوعی بوده است.

  1. پرداختن به ریسک‌ (ادراک شده) به طور مستقیم

یکی دیگر از حضار در کنفرانس، وضعیت ریسک ادراک شده را به خوبی خلاصه کرد: "هوش مصنوعی در این مرحله بخشی از ذهنیت همگانی است. اما این به معنای اعتماد مردم به آنچه هوش مصنوعی تولید می‌کند نیست".

ریسک‌های هوش مصنوعی که بسیاری از اینشورتک‌ها با آن روبرو هستند، لزوماً همان‌هایی نیستند که در تیتر اخبار قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، سوگیری برای بسیاری از افرادی که با آنها صحبت کردم، نگرانی ایجاد نمی‌کرد. ویوک رائو، بنیان‌گذار و مدیرعامل Foundation AI که از هوش مصنوعی برای استخراج اطلاعات از اسناد استفاده می‌کند، توضیح داد که مشتریان آنها نگران سوگیری نیستند زیرا فناوری شرکت آنها تصمیم‌گیری نمی‌کند. مشتریان Foundation AI نمی‌توانند افرادی پیدا کنند که این نوع کار را انجام دهند، زیرا این نوع کار واقعاً طاقت‌فرسا است".

یک نگرانی بزرگ‌ بین افرادی که با آنها صحبت کردم، امنیت داده‌ها و مدیریت آن بود. کایل گئوگان، بنیان‌گذار و مدیرعامل  Indemn که مدل‌های زبانی بزرگ (LLM)  را می‌سازد تا به مردم در یادگیری و خرید بیمه کمک کند، خاطرنشان کرد که این نگرانی مشابه آن چیزی است که وقتی شرکت‌های بیمه از مراکز داده به سیستم ابری مهاجرت کردند یا وقتی اشتراک‌گذاری داده‌ها در فرم‌های وب اولیه محبوب شد، مشاهده کردیم".  اهمیت امنیت داده‌ها نیز در این کنفرانس مورد تاکید قرار گرفت و اشاره شد که حریم خصوصی کارمندان نیز بسیار مهم است.

  1. مزایا و معایب هر تاکتیک پیام‌رسانی را درک کنید

وقتی تصمیم می‌گیرید که آیا در مورد یک فناوری جدید پیام بدهید یا خیر و اصولا چه زمانی دست به این کار بزنید، هیچ پاسخ دقیقی وجود ندارد. دان هالیول، که بازاریابی شرکت مدیریت ریسک TrustLayer را برعهده دارد ، گفت: "اگر شما نگویید که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنید، فرض بر این است که آن را ندارید. این امر می‌تواند به توانایی یک استارتاپ در جذب سرمایه‌گذارانی که نسبت به فناوری پیشرفته خوش‌بین هستند، آسیب بزند. و پنجره‌ای محدود از فرصت وجود دارد که با اشاره به هوش مصنوعی می‌توان سرمایه‌گذاران را جذب کرد".

اسکات گریفیث، مدیر بازاریابی و فروش در Market Force، شرکت عرضه کننده راهکارهای تجربه مشتری، پیش‌بینی کرد: "ما در 18 ماه یا کمتر به مرحله‌ای می‌رسیم که همه از شنیدن اصطلاح هوش مصنوعی خسته خواهند شد. بسته به مخاطب، در واقع ممکن است ما اکنون به این مرحله هم رسیده باشیم". به عبارت دیگر: اگر هوش مصنوعی را اشتباه به‌کار برید ممکن است واقعاً به شما آسیب بزند.

هوش مصنوعی جدیدترین فناوری در صحنه است، اما چالش‌های پیام‌رسانی آن برای رهبران اینشورتک آشنا است. این صنعت همیشه مجبور بوده است به آرامی به سمت افق فناوری‌های جدید حرکت کند تا راه‌هایی را برای تشویق پذیرش شرکت‌های بیمه پیدا کند. خبر خوب اینکه مدیران اینشورتک می‌توانند از استراتژی‌ها و دستورالعمل‌های مدون در مورد نحوه پیام‌رسانی در مورد هوش مصنوعی استفاده کنند. فناوری‌های  جدید درهای بیشتری از امکانات را برای صنعت بیمه باز می‌کنند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4