می گویند صنعت بیمه میتواند از حجم بالای دادهها سالانه مبلغی بالغ بر ۸ میلیارد دلار در گستره جهانی به دست بیاورد که این حجم از سود میتواند از طریق کارآیی عملیاتی بیشتر، مدیریت ریسک توسعهیافته و کاهش تقلب و ارائه محصولات و خدمات تازه حاصل شود. راهکاری که امروز استارتاپ ژرفا به سبب استفاده از دادهها برای کاهش ریسک تقلب در بیمه درصدد ارائه خدمات به صنعت بیمه از آن طریق است، کسبوکاری نوپا که تنها استارتاپ حاضر از اکوسیستم نوآوری در صنعت بیمه در هشتمین نمایشگاه اینوکس 2021 بود.
طیبه قنبری همبنیانگذار و مدیر عامل استارتاپ ژرفا دلیل خاصی برای حضور در نمایشگاه اینوکس 2021 دارد. او که به همراه شهلا مردانی مدیر فنی و همبنیانگذار دیگر این استارتاپ مسوولیت غرفه ژرفا را به عهده دارد، معتقد است حضور در نمایشگاهی مانند اینوکس 2021 میتواند سرشار از فرصتهای ناب همکاری و مشارکت برای کسبوکارهای نوپایی چون اینشورتکها باشد. به خصوص در مدل کسب و کار B2B که کارکرد شبکهسازی و ایجاد نقاط تماس موثر در ارتباط گیریها میتواند خطمشی آینده یک استارتاپ را تعیین کند. «واقعیت امر این بود که بعد از دعوت روابط عمومی نمایشگاه اینوکس برای حضور در این رویداد به این باور رسیدیم که شرکت در چنین تجمع کلانی از سرمایهگذاران و شرکتهای بیمه و مالی میتواند بسیار مثمر ثمر باشد ضمن این که تجربه نشان داده در نمایشگاه اینوکس در دورههای مختلف دسترسی به مدیران رده بالا و ارشد صنعت بیمه برای ما استارتاپها ممکن و آسانتر از سایر رویدادهاست و به این سبب حضور در اینوکس میتواند برای استارتاپها در بیان و ارائه خدمات و محصولی که تمرکز دارند بسیار مفید و قابل توجه باشد.»
قنبری حضور فعال شرکتهای بیمه در نمایشگاه اینوکس را نقطه عطف دسترسی و تعاملات آینده استارتاپهای بیمهای میداند. «قاعدتا برای ما که همیشه چالش جلب نظر و توجه مدیران بیمه برای بیان خدمات خود را داریم نمایشگاه اینوکس میتواند فرصت مناسبی تلقی شود. حقیقتا ارتباط با شرکتهای بیمه با پیچیدگیهای زیادی برای ما استارتاپها همراه است و به این سبب اینوکس فرصت مناسبی است برای پل زدن و ارتباط گرفتن.»
ژرفا یکی از ۷ استارتاپ منتخب از سوی استارتاپ جرمنی تور 2021 بود که صرفا به سبب حساسیتهای رگولاتوری اتحادیه اروپا در دسترسی به داده ها از ادامه مسیر بازماند. «فعالیتی که ما انجام میدهیم در رابطه با تحلیل ریسک تقلب در بیمه با توجه به دادههای شرکتهاست که این دسترسی به دادهها به سبب وضع قوانین خاص در کشورهای اروپایی محدودیتی شد برای ما جهت راهیابی به مرحله نهایی. البته قرار بر این شد که با تطبیق مدل ها با قوانین آلمان مشکل رگولاتوری را حل کنیم و در رقابت ها دوباره شرکت داشته باشیم.»