پلنت دستاوردهای خود را در نمایشگاه بیمه و توسعه ارائه داد

تاریخ: 17 آذر 1403
شناسه: 989

مرکز نوآفرینی پلنت به عنوان نخستین شتاب‌دهنده و مرکز نوآوری در صنعت بیمه، در سی‌ویکمین همایش ملی و دوازدهمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه حضور فعالی داشت. این مرکز، محصولات نوآورانه استارتاپ‌های خود را به‌منظور معرفی بیشتر به اکوسیستم بیمه در این همایش به نمایش گذاشت. از جمله این محصولات می‌توان به اسمارت راید، تماسینو، دیجی‌پون و ست ریسک اشاره کرد.

در این همایش، ایده ریزآموز که در حوزه آموزش سازمانی با استفاده از روش میکرولرنینگ فعالیت می‌کند، به‌عنوان ایده برتر شناخته شد و مهدیه چوپانی، هم‌بنیان‌گذار این استارتاپ، موفق به دریافت جایزه ویژه این بخش شد.

همچنین در نمایشگاه روز بیمه، پلنت از جلد دوم کتاب *آینده بیمه‌گری* رونمایی کرد. علاقمندان می‌توانند این کتاب را تا پایان آذرماه با تخفیف 30 درصدی از وب‌سایت پلنت خریداری کنند.

در این همایش، وحیده نورانی، مدیر ارتباطات و ترویج نوآوری پلنت، مقاله‌ای با موضوع «ارتقای اعتماد مشتریان صنعت بیمه با قدرت هوش مصنوعی مولد» را در پنل «نقش فناوری‌های نوین در ایجاد رضایت و اعتماد به صنعت بیمه» ارائه داد.

علاوه بر این، نسخه جدید مجله *اینشورتک* با موضوع «سلامت دیجیتال در بیمه» نیز در این همایش توزیع شد.

نظرات پلنتی‌ها درباره حضور در نمایشگاه

در حاشیه این همایش، برخی از همکاران پلنت و هم‌بنیان‌گذاران آن در گفت‌وگو با خبرنگار راه پرداخت، به معرفی محصولات و خدمات ارائه‌شده در غرفه پلنت در بخش نمایشگاهی همایش پرداختند.

محمد جعفری، مدیر خلاقیت و اکتشاف پلنت، در گفت‌وگو با خبرنگار راه پرداخت، محصولات و اپلیکیشن‌هایی که در غرفه پلنت به نمایش گذاشته شده بود را معرفی کرد. او درخصوص *اسمارت راید* گفت: «این اپلیکیشن با استفاده از گیمیفیکیشن، رفتار رانندگی را بهبود می‌بخشد. به‌طور کلی، هرچقدر رفتار راننده بهبود یابد، خسارات صنعت بیمه کاهش می‌یابد.»

جعفری درباره محصول *ست ریسک* نیز توضیح داد: «این محصول بیمه پارامتریک کشاورزی است که با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای و هواشناسی، صنعت کشاورزی را برای ۵۰ سال گذشته تحلیل کرده و بر اساس آن، بیمه‌نامه‌ای جدید توسعه داده است. ست ریسک در حال دریافت مجوزهای بیمه مرکزی است.»

او همچنین از محصول *LTC* که در همکاری با بیمه سامان توسعه یافته است، رونمایی کرد. *LTC* بیمه‌ای است برای مراقبت بلندمدت که افراد می‌توانند از آن در سنین 40 تا 50 سالگی استفاده کنند.

جعفری همچنین اشاره کرد: «بیش از ۳۰ محصول از سوی پلنت در فضای بیمه توسعه داده شده است. برخی از این محصولات به دلیل جذابیت نداشتن کنار گذاشته شدند و برخی دیگر به مرحله عرضه رسیده‌اند. برخی از محصولات به‌طور مستقیم با صنعت بیمه مرتبط هستند، مانند *ریزآموز* که در حوزه منابع انسانی و آموزش میکرولرنینگ به کار می‌رود.»

او در ادامه افزود: «محصول دیگری که در این همایش به‌طور مستقل معرفی شد، *تماسینو* است که یک چت‌بات هوش مصنوعی مخصوص صنعت بیمه است. این چت‌بات روی وب‌سایت‌های بیمه‌گر نصب می‌شود و به سؤالات کاربران پاسخ می‌دهد.»

جعفری همچنین از محصول *دیجی‌پون* یاد کرد که بازارگاهی برای خرید و فروش کدهای تخفیف است و می‌توان با آن کدهای تخفیف را به‌صورت قانونی خرید و فروش کرد.

ورود پلنت به حوزه سلامت دیجیتال

ارشد حسینی، مدیر شتاب‌دهی و سرمایه‌گذاری پلنت، درخصوص حضور پلنت در این همایش اظهار داشت: «حضور پلنت به‌عنوان یک مرکز نوآوری اختصاصی در صنعت بیمه و مالی پیام‌آور اهمیت محصولات نوآورانه‌ای است که شاید هیچ شرکت بیمه‌ا‌ی قادر به طراحی و تجاری‌سازی آن‌ها به‌تنهایی نباشد.»

حسینی همچنین تأکید کرد: «مأموریت پلنت این است که در صنعت بیمه نوآوری‌های جدیدی ایجاد کند که به توسعه محصولاتی منجر شود که ذی‌نفعان مختلف از پوشش‌های بیمه‌ای متنوع برخوردار شوند.»

او درباره برنامه‌های آینده پلنت گفت: «در آینده قصد داریم کار خود را گسترش داده و وارد حوزه‌های جدیدی مانند صنعت مالی و سلامت دیجیتال شویم تا هماهنگی بیشتری بین حوزه‌های مختلف ایجاد کنیم و سفر مشتری را تسهیل کنیم.»

محصولات کشاورزی بیمه می‌شوند

علی هادی‌پور، هم‌بنیان‌گذار *ست ریسک*، در گفت‌وگو با خبرنگار راه پرداخت توضیح داد: «ست ریسک اولین بیمه پارامتریک برای محصولات کشاورزی است. هدف ما این است که پس از اخذ مجوزهای لازم، به‌عنوان بیمه‌گر محصولات کشاورزی وارد بازار شویم.»

اسمارت راید؛ بیمه رانندگی را عادلانه می‌کند

سید محمد قاضی، راهبر پروژه *اسمارت راید*، در گفت‌وگو با خبرنگار راه پرداخت گفت: «اسمارت راید یک بازی است که به رانندگان امتیاز و سکه می‌دهد. هرچقدر راننده رفتار بهتری داشته باشد، سکه بیشتری دریافت می‌کند که می‌تواند برای خرید محصولات بیمه‌ای یا کدهای تخفیف از آن استفاده کند.»

قاضی تأکید کرد: «این اپلیکیشن به شرکت‌های بیمه این امکان را می‌دهد که بر اساس رفتار رانندگی، حق بیمه منصفانه‌تری به رانندگان پیشنهاد دهند.»

این اپلیکیشن هنوز راه‌اندازی نشده است، اما قرار است طی دو ماه آینده منتشر شود و ابتدا نسخه اندرویدی آن در دسترس خواهد بود.