محمدرضا نظری، مدرس بازاریابی در همایش مدیریت ریسک و بیمه عنوان کرد:

با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین می‌توان تصمیم‌گیری‌های مشتری را تغییر داد

تاریخ: 30 مهر 1403
شناسه: 948

محمدرضا نظری مدرس حوزه بازاریابی در یازدهمین همایش مدیریت ریسک و بیمه که با همت بیمه کوثر با موضوع شبکه فروش برگزار شد، گفت: شما نمی‌توانید جلوی تکنولوژی را بگیرید، پس داد نزنید، پا بزنید.

وی با نگاهی به روند تکامل شبکه فروش در طول زمان به داستان حضور فیزیکی و ویزیتینگ اشاره کرد و گفت: زمانی می‌توانیم‌ بفروشیم که مشتری آشنا و آگاه باشد، اما در دوره جدید، آشنایی و آگاهی متفاوت شده است. نظری در عین حال تصریح کرد: بسیاری از پلتفرم‌های فعلی خیلی هم طبق قاعده پیش نمی‌روند چون با رسوب پول فعالیت می‌کنند که این می‌تواند منجر به واکنش ناظر شود.

به گفته وی در ارتقای ضریب نفوذ هوش مصنوعی خیلی نگران پلتفرم‌ها نباشیم، نگران خودمان باشیم که جا نمانیم. نظری گفت: پلتفرم‌های مقایسه‌ای مسیرشان کاهش وفاداری است؛ زیرا می‌گویند چرا به یک بیمه وفاداری، بیمه‌ات را عوض کن، در حالیکه این مسیر عکس مسیر بازاریابی و فروش است؛ زیرا در علم بازاریابی وفاداری اهمیت دارد. وی افزود: با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و ارتقا شفافیت خرید بیمه، می‌توان تصمیم‌گیری‌های مشتری را تغییر داد.