به گزارش اینشورتک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بیمه دی، معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، با اشاره به اینکه ذائقه مشتریان به سمت شخصیسازی حرکت کرده و ارائه محصولات تکمیلی نیز باعث مشتریمداری شده است، گفت: «کسب و کاری که این موارد را مدنظر قرار دهد، اقدام به ارزشآفرینی کرده که جریان پایدار رشد و توسعه را رقم میزند.»
علی بنیادی نائینی که در همایش سراسری مدیران شرکت بیمه دی با عنوان «جهش فروش و یکپارچگی سامانی» سخن می گفت با اشاره به سخت بودن رقابت در جهان آینده، افزود: «در فضای کسب و کار آتی، اگر رهبر نباشیم یا خوب تقلید نکنیم، یعنی منفعل هستیم و این به معنای از دست دادن سهم بازار و رفتن به سوی فروپاشی خواهد بود.»
علی بنیادی نائینی اظهار کرد: «از این رو برنامه ریزی بر پایه مطالعات جامعه شناختی و رفتارشناسی مشتریان بسیار حائز اهمیت است.
بنیادی بر ضرورت محور بودن مشتریان در تمامی کسب و کارها از جمله صنعت بیمه تاکید کرد و توجه به تفاوت نسلها و تغییر ذائقهی آنها را ضروری دانست.»
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با اشاره به اهمیت آموزش و یادگیری افزود: «امروزه شرکتها و سازمانهایی موفق خواهند بود که به دانستههای دیروز بسنده نکنند چرا که دانشهای پیشین، بر اساس مطالعه و رصد مشتریان نسلهای قبلی استوار بوده است.»
او در ادامه اظهار کرد: «این بدین معنا است که با توجه به تفاوت نسلهای فعلی و تغییراتی که در ذائقهی مشتریان فعلی پدید آمده، باید اطلاعات و دیتاهای خود را به روز کنیم.»
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: «مشتریان امروز، نحوه خرید بیمهنامه به روشهای سنتی را نمیپسندند و تمایل دارند از طریق فنآوریهای روز و اپلیکیشنها، فرآیندهای بیمهای خود را انجام دهند و این به معنای لزوم سرعتبخشی و آسانسازی در صنعت بیمه است.»
بنیادی ضرورت توجه به نقش زمان را یادآور شد و ادامه داد: سازمانها به ویژه بنگاههای اقتصادی خدمترسان، میبایست امر آینده پژوهشی را مدنظر و توجه قرار داده و با پیشبینی تکنولوژی و سلیقه مشتریان در پنج سال آینده، آن را به الگویی برای کسب و کار خود تبدیل کرده و فرآیندهای اجرایی آنرا پیشبینی کنند.