شرکت بیمه ایآیای (AIA) یکی از شرکتهای بیمه معروف سریلانکا است که به تازگی تصمیم گرفت شرکتهای فناوریِ داخلی و بینالمللی را به چالش بکشد. شرکتکنندگان در این چالش قرار است راهکارهایی بر پایه گیمیفیکیشن برای بهبود کیفیت بیمه سلامت مشتریان ارائه کنند. در واقع این چالش، به نوعی، رویداد حوزه نوآوری در صنعت بیمه محسوب میشود.
براساس گزارش ساندی آبزرور، شرکتکنندگان در این چالش، هشت هفته فرصت دارند تا با نوآوریهای خود با یکدیگر رقابت کنند. در نهایت، روز ششم دسامبر ۲۰۲۱، برنده نهایی اعلام خواهد شد. دو گروه برتر علاوه بر دریافت جایزه ۵ هزار دلاری، فرصت همکاری با شرکت بیمه ایآیای را هم به دست میآورند.
مدیرعامل شرکت بیمه ایآیای گفتهاست که این شرکت بیمه قصد دارد خدمات سلامت از راه دور و اپلیکیشنهایی در این زمینه را روانه بازار کند. هدف از این اقدامات، بهبود وضعیت مشتریان بیمه است. آنها سعی دارند راهکارهایی برای بهبود فرایند پرداخت و نظایر آن ارائه کنند.
این شرکت خودش را متعهد کرده تا بر پایه فناوریهایی نظیر گیمیفیکیشن، بستری برای بهبود شرایط مشتریان خود فراهم آورد. این رویداد در حقیقت جزو مواردی است که شرکت ایآیای خودش را نسبت به آن متعهد کردهاست.