در زمینه اینشورتک معمولا به شرکتهای آمریکایی و اروپایی پرداخته میشود. اما آسیا و اقیانوسیه هم پیشرفت چشمگیری در این حوزه داشتهاند. در این گزارش 10 اینشورتک فعال در منطقه آسیا-اقیانوسیه بررسی میشود.
این شرکت که در سال ۲۰۱۵ در اندونزی تأسیس شد، به عنوان یک پلتفرم تجمیعکننده بیمه (اگریگیتور) فعالیت خود را آغاز کرد و پس از 8 سال از زمان راهاندازی، به یکی از مهمترین اینشورتکهای این کشور تبدیل شده که با تمرکز ویژه بر بیمهای خرد فعالیت میکند. این شرکت با بهرهگیری از آخرین فناوریها، به تسریع و سادهسازی فرایندهای بیمه از ثبتنام تا فرایند خسارت میپردازد. این اینشورتک از زمان تأسیس خود تاکنون، موفق به جذب ۷۱ میلیون دلار سرمایه در ۶ دور تأمین مالی شدهاست.
این شرکت که در هند مستقر است، از زمان تأسیس در سال ۲۰۱۵ تاکنون موفق به جذب ۱۹۷ میلیون دلار سرمایه در ۶ دور تأمین مالی شده است. این اینشورتک با هدف شفافسازی فرایند بیمه، توضیحات سادهای به مشتریان خود ارائه میدهد تا بتوانند اصطلاحات پیچیده را درک کرده و تصمیمات آگاهانهتری بگیرند. این شرکت بیمه خودرو، موتورسیکلت، سلامت و زندگی ارائه میدهد و دارای تیمی از مشاوران متخصص است تا به مشتریان در طول فرایند خرید و دریافت خسارت کمک کند.
این پلتفرم مدیریت کارکنان که مبتنی بر سیستم ابری است، ابزارهای خودکارسازی را برای پردازش درخواستهای بیمه اجتماعی و بیکاری کارکنان ارائه میدهد. این شرکت مستقر در توکیو، نرمافزار خود را نه تنها بر مدیریت کارکنان متمرکز کردهاست، بلکه به دنبال افزایش بهرهوری است تا در وقت کسب و کار و بیمهگران از طریق خودکارسازی فرایندهای دستی مانند قراردادهای استخدام، فیش حقوق و مدیریت اطلاعات کارمندان صرفهجویی کند. این ارائهدهنده SaaS از زمان تأسیس تاکنون موفق به جذب 142.4 میلیارد دلار سرمایه در 7 دور تأمین مالی شدهاست.
این شرکت که یکی از مهمترین اینشورتکهای هند است، در سال 2016 تأسیس شد و از مدل تماما آنلاین استفاده میکند، به این معنی که تمام محصولات و خدمات آن فقط از طریق پلتفرم دیجیتال در دسترس است. این شرکت از سال 2016 به طور قابل توجهی رشد کردهاست، بهطوریکه پس از جذب 255 میلیون دلار سرمایه در سال 2021، به یکی از چند یونیکورن هند تبدیل شده است. آکو توانسته از شرکتهایی مانند آمازون و آکسل پارتنرز[1] سرمایه جذب کند و امروزه محصولات بیمه خودرو، موبایل و مسافرت ارائه میدهد.
این شرکت که در سنگاپور مستقر است، یک اینشورتک بینالمللی میباشد که در سه قاره فعالیت میکند و شرکتهای بیمه و مشتریان را به هم متصل میکند. این شرکت با ادغام شبکه توزیع گسترده خود با فناوریهای پیشرفته، محصولات و پوششهای بیمهای، میتواند فرایند بیمهگری را سادهتر کند و دسترسی به محصولات بیمهای را برای انواع کسبوکارها گسترش دهد. این شرکت تنها بین سالهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ موفق به جذب 493.2 میلیون دلار سرمایه در ۳ دور سرمایهگذاری شدهاست و این موضوع آن را به یکی از سریعترین اینشورتکهای در حال رشد منطقه آسیا-اقیانوسیه تبدیل کردهاست.
این شرکت یکی از مهمترین ارائهدهندگان بیمه کاملا دیجیتال هند است و سبد محصولات آن شامل خدمات بیمه خودرو، بیمه مسافرتی، بیمه منازل مسکونی و اماکن تجاری و بیمه وسایل نقلیه تجاری میشود. این شرکت با هدف بازطراحی محصولات و فرایند پوشش بیمهای، از زمان تأسیس در سال 2016 به طور مداوم رشد کرده است. این اینشورتک در این مدت موفق به جذب 585.6 میلیون دلار در 9 دور تأمین مالی شدهاست.
این شرکت راهکارهای جامع بیمه زندگی را برای افرادی ارائه میدهد که ترجیح میدهند تحت رگولاتوری سنگاپور ثروت خود را حفظ کنند. ضمنا، این شرکت پوششها را به صورت دیجیتال و از طریق مشاوران مالی به بخش خردهفروشی ارائه میدهد و دسترسی به بیمه برای افراد در سنگاپور و سرمایهگذاران را متحول کرده است. این شرکت با ادغام چندین راهکار اینشورتکی در خدمات خود، باور دارد که زندگی با فرایند ساده شده خرید پوشش، نماینده نسل بعدی بیمه است. از زمان تأسیس، این شرکت موفق به جذب سرمایه قابل توجهی معادل 1.2 میلیارد دلار شدهاست که آن را به یکی از بهترین اینشورتکهای سنگاپور تبدیل کردهاست.
این شرکت بزرگترین ارائهدهنده راهکارهای دیجیتال خودرویی در هند است که خریداران خودرو را در تمام مراحل سفر خود پشتیبانی میکند. این شرکت که در سال 2021 به جایگاه یونیکورن دست یافت، در سال 2008 تأسیس شد و امروزه به یک پل میان خریداران خودرو و ذینفعان خودرویی تبدیل شدهاست. اما بیمه چگونه در این میان نقش دارد؟ کاردکو با مهمترین بیمهگران خودرو در هند همکاری میکند تا بیمه خودروهای دستدوم را تسهیل کند. امروزه این شرکت یکی از مهمترین بازارهای بیمه خودرو در هند است که با بهرهگیری از فناوری، به صورت دیجیتالی نرخهای رقابتی را به مشتریان ارائه میدهد. این شرکت تاکنون موفق به جذب 497.5 میلیون دلار در 9 دور تأمین مالی شدهاست.
این شرکت یکی از مهمترین پلتفرمهای فناوری چین است که بر خدمات بیمه و سلامت تمرکز دارد و به دنبال ایجاد تأثیر اجتماعی مثبت در جامعه است. این شرکت امروزه یکی از بزرگترین پلتفرم بیمهای از نظر حق بیمه سال اول بیمه زندگی و سلامت در کل چین است. این شرکت از طریق بازار بیمه و پلتفرمهای جمعسپاری مالی[2] خود، شبکه اجتماعی قابل توجهی در زمینه محافظت و پشتیبانی برای مردم ایجاد کردهاست و به افزایش آگاهی در مورد بیمه در سراسر چین کمک کرده است. این شرکت در سال 2021 در بورس نیویورک ثبت شد و از زمان تأسیس در سال 2016 تاکنون موفق به جذب 631.4 میلیون دلار سرمایه در 9 دور تأمین مالی شدهاست و دومین جایگاه را در فهرست 10 شرکت برتر اینشورتک در منطقه آسیا-اقیانوسیه دارد.
این شرکت که در سال 2013 تأسیس شده، اولین جایگاه را در فهرست شرکتهای اینشورتک مستقر در منطقه آسیا-اقیانوسیه دارد. ژونگآن که دفتر مرکزی آن در شانگهای قرار دارد، فقط به صورت آنلاین فعالیت میکند و اولین شرکت چینی است که محصولات بیمهای را از طریق اینترنت میفروشد. این شرکت، توسط سه شرکت علیبابا، تنسنت و پینگآن[3] تأسیس شده است و در 5 حوزه کلیدی خدمات فعالیت میکند: سبک زندگی، امور مالی، سلامت، خودرو و بیمه مسافرتی. ژونگآن از زمان تأسیس به سرعت رشد کردهاست و اکنون دارای چندین زیرمجموعه میباشد. این شرکت، تا بهحال موفق به جذب 790 میلیون دلار سرمایه شدهاست و امروزه مهمترین بیمهگر دیجیتال چین محسوب میشود. در ژانویه 2019، ارزش ژونگآن تنها شش سال پس از تأسیس آن، 4.92 میلیارد دلار برآورد شده است.
[1] Accel Partners
[2] Crowdfunding
[3] Alibaba, Tencent, PingAn