3 درسی که بیمه‌گران باید از پینگ آن بیاموزند

تاریخ: 01 مرداد 1402
شناسه: 597

 

شرکت های بیمه در انطباق با رویکردی که اولویت آن فعالیت به صورت دیجیتال باشد، کند بوده‌اند. در دنیایی که به طور فزاینده‌ای دیجیتال می‌شود، بسیاری از بیمه‌گران در شرایط سختی قرار می‌گیرند، زیرا تلاش می‌کنند تا با خواسته‌های نسل جدیدی از مصرف‌کنندگان همراهی کنند.

با بهره‌گیری از ناتوانی شرکت‌های فعلی در برآوردن این نیازها، شاهد موجی از استارتاپ‌های اینشورتکی هستیم که برای تصرف بازار وارد عمل می‌شوند. ثابت شده است که مبارزه با این استارتاپ‌های چابک با قید و بندهای بوروکراسی و سیستم‌های قدیمی دشوار است.

با این حال، Ping An یکی از معدود موارد استثنایی در این سناریو است.

این بیمه‌گر که یک شرکت نسبتا جوان با بیش از سه دهه تجربه است، توانسته است با پشت سر گذاشتن همه شرکت‌های فعلی، در فهرست برترین‌های فوربس در سال 2023 در رتبه شانزدهم و در میان برترین موسسات مالی جهان در رتبه هفتم و در میان شرکت‌های بیمه در رتبه دوم قرار بگیرد. این یک شاهکار محسوب می‌شود، زیرا اکثر شرکت‌هایی که در لیست 20 شرکت برتر قرار گرفتند، معمولا بیش از یک قرن سابقه دارند و بیشتر آنها در اروپا و آمریکا تأسیس شده‌اند.

با چنین سابقه‌ای، جای تعجب نیست که پینگ آن اغلب به عنوان چهره‌ای شاخص از شرکت‌های بیمه که با موفقیت دنیای دیجیتال جدید را پذیرفته‌اند، معرفی می‌شود.

بیمه‌گرانی که به دنبال رقابت باقی می‌مانند، از بررسی شیوه‌های Ping An و استفاده از درس‌های آن برای خود سود خواهند برد.

از مشاهدات و مطالعات گسترده محققان، در اینجا 3 درس کلیدی وجود دارد که بیمه‌گران می‌توانند از Ping An بیاموزند.

  1. نگاهی فراتر از بیمه و توسعه یک اکوسیستم

برای Ping An، فقط بیمه خلق مزیت نمی‌کند، بلکه ارائه خدمات جانبی است که به آنها مزیت می‌دهد. در چین، مدل‌های جدید کسب‌وکار با نگاه اجتماعی، بر صنایع مختلف از تجارت الکترونیک گرفته تا بیمه تأثیر گذاشته است. این نگاه اجتماعی، یک عنصر اجتماعی را برای اتصال کاربران به کسب‌وکارها و تقویت بازی اکوسیستم آنها به ارمغان می آورد.

اکوسیستم گسترده پینگ آن قابل تمسخر نیست. این گروه امروزه خدماتی از جمله امور مالی (Ping An Bank)، وام‌دهی همتا به همتا (P2P) (لوفاکس)، مشاوره مراقبت‌های بهداشتی (Ping An Good Doctor)، لیست املاک و مستغلات و خودرو (به ترتیب Pinganfang و Autohome) و سرگرمی (برادران Huayi) را از طریق پورتال مشتری One Account خود به پایگاه کاربر دیجیتالی چندصد میلیونی خود  ارائه می‌کند.

  1. قرار گرفتن در سفر مشتری‌

در دنیای امروز که دیگر صرفا ارائه خدمات کافی نیست، برای ایجاد وفاداری مشتری، بیمه‌گران باید خود را در چرخه حیات مشتریانشان بگنجانند.

یکی از راه‌هایی که پینگ آن انجام می‌دهد، ایفای نقش فعال در رفاه مشتری است. این شرکت از طریق Ping An’s Good Doctor، قادر به ایجاد چسبندگی برند برای بیش از 54 میلیون کاربر است که به طور ماهانه از این برنامه استفاده می‌کنند.

در حالی که اولویت دیجیتال داشتن بسیار مهم است، حضور در دنیای واقعی با مشتریان نیز به همان اندازه مهم است. Ping An با استفاده از کلینیک‌های سیار بدون پرسنل مجهز به هوش مصنوعی، می‌تواند خدمات تشخیص فوری یا ارجاع به پزشکان را ارائه دهد. Good Doctor همچنین مجهز به یک دستگاه پخش خودکار دارو است که بیش از 100 نوع داروی رایج را عرضه می‌کند.

  1. استفاده از قدرت داده ها و هوش مصنوعی

داده پادشاه است؛ جمله‌ای که به همان اندازه که کلیشه‌ای است، درست است. در کمال تعجب، داده‌ها، بخش بزرگی از بازی Ping An هستند. این بازی بار دیگر توسط اکوسیستم گسترده پینگ آن پشتیبانی می‌شود.

با بیش از 265 میلیون کاربر ثبت‌شده در Ping An Good Doctor، این پلتفرم به عنوان مجموعه عظیمی از داده‌ها عمل می‌کند که Ping An می‌تواند با اهداف کسب‌وکاری مختلف، از ارزیابی ریسک‌ها گرفته تا ساخت محصولات بهتر، از آنها استفاده کند.

تمرکز عمیق پینگ آن بر هوش مصنوعی همچنین باعث ایجاد فناوری تصویربرداری پزشکی مبتنی بر هوش مصنوعی آنها شد که دارای دقت 95 درصدی برای تصویربرداری از 2 دسته سرطان ریه است. آنها این فناوری را برای پوشش 35 نوع بیماری مختلف توسعه دادند.

در نتیجه، وزارت بهداشت شانگهای توافق نامه‌ای را با آنها امضا کرد تا اطمینان حاصل شود که همه بیمارستان‌های شانگهای باید به صورت بلادرنگ با آنها ارتباط برقرار کنند.

وقت بازسازی بیمه‌گران توسط خودشان گذشته و دنیایی که ما می‌شناسیم خیلی وقت است که تغییر کرده است.

بسیاری به چند سال پیش اشاره می‌کنند که Ping An تمام سیستم‌های موجود در فضای ابری را به‌عنوان آغاز سفر تحول خود جابه‌جا کرد که در نهایت منجر به تبدیل شدن آنها به ارزشمندترین شرکت بیمه در جهان امروز شد.

هنوز دیر نیست که بیمه‌گران صفحه‌ای از کتاب بازی Ping An را برداشته و نسخه خود را از یک سفر تحول آغاز کنند.