در حاشیه رویداد تبادل فناوری در حوزه صنعت بیمه انجام شد

امضای تفاهم‌نامه بیمه تجارت‌نو و استارتاپ ژرفا

شرکت تحلیلگران هوشمند ژرفا یکی از شرکت‏های دانش بنیانی بود که در حاشیه رویداد تبادل فناوری در صنعت بیمه تفاهم‎نامه ‎ای در زمینه «تحلیل ریسک تقلب در حوزه­ بیمه­‌های اتومبیل و درمان» با بیمه تجارت نو امضا کرد.
تاریخ: 26 دی 1400
شناسه: 458

رویداد تبادل فناوری در حوزه­ صنعت بیمه در روز سه­‌شنبه 21 دی ماه 1400 با همکاری بیمه­ مرکزی و سندیکای بیمه­‌گران ایران در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد. یکی از مهم­ترین اهداف این رویداد تاکید بر نقش شرکت­‌های دانش­‌بنیان در توسعه­ صنعت بیمه بود. دکتر علی وحدت، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، با بیان اینکه امروزه شرکت­‌های دانش­‌بنیان می­‌توانند در حوزه­‌هایی همچون کاهش هزینه­‌ها و افزایش راندمان نیازهای اساسی صنعت بیمه را رفع کنند، افزود تبادل فناوری در صنعت بیمه نقطه­ آغاز توسعه­ این حوزه در زمینه­ فناوری و هوشمندسازی است.

طی این رویداد چندین تفاهم­‌نامه بین شرکت­‌های دانش­‌بنیان و شرکت­‌های بیمه در حضور رییس صندوق و رییس کل بیمه مرکزی منعقد شد. شرکت تحلیلگران هوشمند ژرفا نیز یکی از شرکت‏های دانش بنیانی بود که تفاهم‎نامه ‎ای در زمینه «تحلیل ریسک تقلب در حوزه­ بیمه­‌های اتومبیل و درمان» با بیمه تجارت نو امضا کرد. شرکت تحلیلگران هوشمند ژرفا به عنوان یک شرکت تحلیلگر داده، که فعالیت رسمی خود را از سال 98 با تحلیل ریسک تقلب ثالث آغاز کرده، سامانه ا­ی با عنوان دستیار بیمه­ ژرفا توسعه داده که به شرکت­‌های بیمه کمک می­‌کند تا پرونده­‌ها را بر اساس ریسک تقلب رتبه­‌بندی کنند و عوامل احتمالی موثر بر مشکوک بودن پرونده­‌ها را ارائه می­‌دهد. از مزیت­‌های مهم این سامانه غربال کردن افراد و پرونده­‌های با ریسک تقلب بالا و شفاف­‌سازی وضعیت تقلب در سازمان است. براساس این تفاهم­‌نامه ژرفا این امکان را در اختیار شرکت­ بیمه قرار می­‌دهد تا با استفاده از روش­‌های تحلیل­ داده بتواند ریسک تقلب پرونده­‌های خسارت را پیدا کند.

نوآوری یکی از ضروری­‌ترین نیازهای حال حاضر در صنعت بیمه است و شرکت­های دانش­‌بنیان می­‌توانند با خدمات نوین و ابزارهای متنوع بستری پویا برای پیشرفت و بهبود هرچه بیشتر این صنعت فراهم کنند.