استفاده از فناوری‌های نوین در بیمه سینا برای افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان

تاریخ: 16 دی 1403
شناسه: 1004

سرپرست مدیریت درمان بیمه سینا از جایگزینی سامانه‌های هوشمند به جای نسخ فیزیکی اسناد درمانی در فرآیند ارزیابی و پرداخت خسارت خبر داد و اعلام کرد که این تغییر باعث افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان شده است.

مجید صیاد در این خصوص بیان داشت که سامانه "سیناپس" که به‌عنوان یکی از خدمات جدید بیمه سینا معرفی شده، پس از جلسات کارشناسی و اقدامات توسعه‌ای، در سال جاری برای تمامی قراردادهای بیمه‌گذاران در شعب سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود که سامانه سیناپس به بیمه‌شدگان این امکان را می‌دهد تا اسناد درمانی خود را بارگذاری کنند و از این طریق، سرعت و سهولت در ارسال مدارک و مشاهده لحظه‌ای روند ارزیابی و پرداخت خسارت را تجربه کنند. این امر موجب افزایش سطح رضایتمندی بیمه‌شدگان شده است. همچنین، با درج تعرفه‌های درمانی در سامانه، بخشی از فرآیند ارزیابی اسناد به‌صورت سیستمی و نیمه الکترونیک انجام می‌شود.

صیاد در ادامه به برنامه‌ریزی برای اصلاح و بهبود وضعیت بیمه‌های درمان در سال جاری اشاره کرد و گفت که با وجود حذف پرتفوهای زیان‌ده، حق بیمه‌های صادره در این بخش از ابتدای سال تاکنون به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با سال گذشته، حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی همچنین از پیشرفت در راستای طرح "سپاس" (رسیدگی الکترونیک اسناد) و حذف نسخ فیزیکی اسناد درمانی خبر داد. این طرح ابتدا از طریق حذف نسخ فیزیکی پوشش‌های ویزیت و آزمایش آغاز شده و به‌زودی اسناد پاراکلینیکی و بیمارستانی نیز به‌صورت الکترونیک مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

صیاد با اشاره به ایجاد پنلی برای بارگذاری اسناد مراکز درمانی طرف قرارداد و اعلام آن به تمامی شعب و مراکز درمانی، تاکید کرد که این طرح در جهت تسهیل فرآیند رسیدگی الکترونیک به اسناد در حال توسعه است.

سرپرست مدیریت بیمه‌های درمان همچنین به اهمیت بازنگری دوره‌ای در محاسبات نرخ حق بیمه اشاره کرد و گفت که نرخنامه بیمه‌های درمان گروهی بر اساس تجزیه و تحلیل خسارت سنوات گذشته تنظیم شده است. این تحلیل‌ها برای کاهش ضریب خسارت و توسعه کسب‌وکار با تمرکز بر ارزش‌آفرینی و سودآوری پایدار، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی در پایان به افزایش تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد اشاره کرد و گفت که تعداد این مراکز از ۵,۸۸۱ مرکز در شهریورماه به ۶,۷۳۸ مرکز در دی‌ماه رسیده است که رشد ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین، طرح‌های جدید بیمه درمان انفرادی نیز به‌زودی در قالب پنج طرح جدید به شبکه فروش عرضه خواهد شد.